Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Låter spännande Millan. :) Som jag förstått det ska det mycket till för att man ska orsaka missfall. Det är svårare än man tror. Missfall beror nästan alltid på att nåt är fel på fostret, alltså nåt man själv inte kunnat påverka.

• ifyouweremine

Ånej Maria :( Vad tråkigt.. men som Astro skrev, det verkar faktiskt väldigt vanligt att man blir gravid snabbt igen efter missfall. Kroppen verkar liksom vara redo för det. Och vi har ju några här i tråden också som fått missfall och sedan blivit gravida igen.

Det är så hopplöst dumt att det ska vara så pass vanligt med missfall.. att man inte bara kan få glädjas och se fram emot bebis utan att vara orolig hela tiden. Men det är ju så med oss över 30 också tyvärr, att det är vanligare.

• ifyouweremine

Usch, det är så deppigt i tråden nu. Vi som hade en sån framgångsvåg nyss... PEPP!! Snart börjar plussandet igen.

Sitter på bussen och funderar på om jag ska vara duktig och hoppa av några hållplatser tidigare och få en promenad. Det är kallt ute. Och halt. Har iofs gått ner 4,5 kg sen nyår och har bara ett halvt kilo kvar till målet (och tre veckor kvar). Så jag tycker nästan att jag kunde få sitta kvar i värmen..

• ifyouweremine

Jojjo och simtim - Vad synd att ni fick flytta ner till mars.. nya tag..

Polarlantis - Känner igen tankarna att det inte gör så mkt om det dröjer några månader till för att läget eg. inte är ultimat nu. Fast det är kluvet för samtidigt är man orolig när inget händer.

Ego: Bim-5 och jag känner absolut ingenting. Men jag räknar inte med nåt annat heller eftersom denna månads försök var väldigt halvhjärtat.

• ifyouweremine

Väldigt sena jobbkvällar här nu.. Slitigt men det är roliga projekt vi jobbar med och så har jag världens bästa kollegor. Men ibland slår det mig att det verkligen är tur att jag inte är gravid med alla symtom som det innebär. Det hade ju varit helt omöjligt att orka prestera så mycket på jobbet som jag måste under såna här perioder. Det kanske inte är meningen att jag ska bli gravid ännu.

Tänkte meddela lite om min nära vän som jag berättade om tidigare, som fick veta i vecka 20 att barnet har ett allvarligt hjärtfel. Det har varit många turer och tester, ångest och ovissthet, men igår kom till slut beslutet att de ska göra abort. Men de måste vänta ända tills måndag eftersom socialstyrelsen måste godkänna. Shit vad jobbigt att gå och vänta. Måndag blir nog ingen drömdag för dem direkt för hon måste ju som sagt föda ut barnet (i v.22). Men det är ju ändå skönt nånstans att de fattat ett beslut och kan börja gå vidare därifrån. Jag tänker jättemycket på dem fortfarande och hoppas att de repar sig hyfsat och blir gravida snabbt igen. Just nu känns det viktigare att de blir gravida igen än att vi blir gravida. Det känns liksom som om de har förtur.

• ifyouweremine

Ceke - Låter ju superbra med provsvaren. Skönt att du inte behöver oroa dig.

Millan - Så himla spännande! Kul!! Ser med spänning fram emot nästa teststicka.

Ego: Här dök tanten upp helt plötsligt, två dagar för tidigt. Blev så förvånad för hade ingen pms alls innan. Och har ingen mensvärk. Förra och förrförra månaden hade jag ju mensvärk from hell. Nu är vi pepp på marsförsök!

• ifyouweremine

Nu är jag nedflyttad till mars. Jag har faktiskt två ägglossningar i mars såg jag i min iPhone-app! Då kanske det bästa vore om det sätter sig på den andra, så barnet föds efter nyår istället för innan. Men vi ska försöka på båda två ändå. Jäklar vad taggad jag är till nästa försök nu!! Här ska göras bebis!!

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 ÄL 2-4 feb (8:e gången)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Solig  Mars Äpple
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)

• ifyouweremine

Nu börjar mensen ebba ut lite, skönt. Så om några dagar är det dags att påbörja nästa försök. Ser fram emot det nu när vi precis haft en pausmånad mer eller mindre. Dessutom har jag en bra känsla inför mars.

Min vän har fått göra sin abort idag, i 22:a veckan. Det tog rätt många timmar. Så extremt jobbig dag för dem men skönt ändå att ha det överstökat. Så de kan börja se framåt igen. Hoppas de blir gravida snabbt igen. För det måste vara ännu mer frustrerande när det dröjer efter att man fått avbryta en graviditet, särskilt om det gått så långt. Så nära men ändå så långt borta..

• ifyouweremine

Lavendia - Låter ju hur bra som helst! Man måste få ha lite flyt när man haft oflyt med bebisverstaden ett tag

Millan - De blev gravida på första försöket sist men man vet ju aldrig hur kroppen reagerar efter en halvgången graviditet. Men jag tänkte ta upp dig som positivt exempel om det är ok. :) De har gjort fostervattenprov iaf vet jag, sen är det väl fler tester oxå. Men tror det verkade va ren otur av vad de bet hittills.
    Förresten hur resonerade du kring att se/hålla/döpa efter aborten? Kommer inte ihåg om jag frågat förut. Verkar va nåt alla blir erbjudna. Vet inte vad jag själv skulle valt. Å ena sidan kanske bra i sorgearbetet, å andra sidan får ju barnet/fostret en identitet så det blir mer att sörja..

Frk svår - Har också positiv erfarenhet av manliga gynekologer. De är så professionella att man glömmer att det är en man som är där o rotar. Däremot har jag inte testat att göra det med mens.. Man vill ju helst inte exponera sig för nån då eftersom man känner sig så sunkig. Men de har ju iaf plasthandskar. :)

• ifyouweremine

Millan - Jag skulle nog inte heller lägga så mycket energi på veckoindikatorn. Så länge strecket på testlagrets sticka ökar i intensitet så verkar ju allt vara på väg åt rätt håll!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet