Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen skrev 2011-04-25 21:21:30 följande:
    Glad påsk tjejjer...så här lite i efterhand !!!

Såg att Pingla ligger bra till, BIM i lördags ngn som vet hur det går? Vill ju se pluss nu!

Ego, har bröst som en hel världsdel, ömma som satan. Kan vara PMS oxå....Yr, lite illamående ibland, hård i magen....gravidsymprom? Skulle kunna vara vanliga Kaprifol-PMS-symptom oxå...   2-3 dgr kvar till BIM.
    Håller tumme här med!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-04-26 12:43:06 följande:
    Hej tjejer, här kommer ett ledsamt inällg från mig...
    Idag skulle vi göra KUB. Vi ser direkt på UL att det inte finns något foster, allt är det en ofostrig graviditet. Alla värden är normala, kroppen är gravid och allt växer...utom foster som inte finns där. brutal upplevelse. Men ändå hade vi nog något på känn för var det något vi pratat om ofta så har det varit just det...är det ens någon DÄR?

Så nu får jag vänta en vecka, sedan ska dom kolla igen för helt säkert kan det inte vara...helt idiotiskt låter det i mina öron men jaja...Helst vill dom att kroppen ska sköta allt själv men jag vägrar gå runt och vara gravid utan att vara det så det blir piller om en vecka.

Vi försöker se det positivt ändå...heldre detta än ett skadat barn, att det faktiskt gick fort att bli gravid och framförallt att vi fck veta detta nu och inte om flera veckor! Vill bara att allt ska ut NUUUU!
    Usch, blä och fy! Vet hur det känns... INTE kul. Stor, fet styrkekram till dig, Polarlantis!
  • Saftmedbulle

fridanilsson: Välkommen!

EGO (igen): Kan inte sova... för andra natten i rad... suck...
    Vill oxå mer än mannen, eller ja... kanske inte VILL mer än mannen, men ORKAR oftast mer än mannen... har helt säkert med åldern att göra ;)

• Saftmedbulle
    Kekke skrev 2011-04-27 06:58:11 följande:
    saft: så du var en av dom få som hade en äldre kille?
    har för mig att dom flesta hade unga snygga killar, som ceke..  :)
    Han är bara ett år äldre, men ser yngre ut än jag, så folk brukar tro att han är yngre.
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-04-27 07:57:06 följande:
    Saftis - Jobbigt att inte kunna sova. Är det pga nervositet inför test? :)

Ang att vilja mest så har jag turen att maken och jag är ganska jämna i lusten. I början ville nog jag oftare men nu är vi ungefär lika.
    Ja, bland annat. Mest nog för den kommande tiden på jobbet...maj och juni brukar vara helt hysteriskt mycket.
  • Saftmedbulle
    SmoochiePoo skrev 2011-04-27 08:30:32 följande:
    Polarlantis: Usch vad hemskt, kan bara föreställa mig hur det känns. Ta hand om dig

Så då väntar man på BIM på måndag, igår hände något väldigt konstigt. På eftermiddagen fick jag sådan kramp i magen så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. (Ungefär som att du verkligen måste gå på toan) Sen strålade det lite i vänster ljumske. Har även märkt att körteln i brösten ömmar något fruktansvärt. Till detta så på pekade min karl igår kväll att de kändes "more firmer", och jag tycker själv de känns liksom lite tyngre. Är dessutom hungrig heeeela tiden och mår lite små dåligt om jag inte äter när jag blir hungrig.

Jag hoppas att detta VERKLIGEN är symptom på att en liten en bosatt sig! Men det kanske även kan vara känningar inför BIM på måndag? Vad tror ni?Yngre killar ska det vara Solig Har "importerat" en Amerikan på 26 år hahah Flört
    Låter lovande! Vi hoppas på inneboende till dig...
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-04-27 17:28:12 följande:
    Tack alla igen!
    Vill ge en kort berättelse till er för en sak var verkligen intressant med hela den här hemska grejen...
    Har fått första pillret och på fredag så får jag cytostatika och så ska allt komma ut. Skönt att jag fick tid på en gång!

MEN det som var det intressanta...vet inte om någon kommer ihåg men jag hade en morgon då jag hade galet ont, alltså så ont att jag nästran svimmade och nästan kräktes, det var hemskt! Sedan gick det över och inget mer hände. Idag fick vi veta att grav avstannat v6, PRECIS då som jag hade smärtan. Alltså försökte kroppen fixa ett missfall och stöta ut det men misslyckades och allt har bara fortsatt sedan dess! Så nu har jag en varningssignal att gå på OM det händer igen. Enda svaret jag fick när jag då ringde var att om jag inte blöder är det ingen fara...vilket var helt fel.

Mår ok...tror jag...så himla trött och ledsen men det är ändå inte världens ände på något sätt...ännu...men kanske när jag börjar blöda på fredag...

Många som har spännade saker på g här, håller tummarna för er alla! Ville inte deppa ihop er nu!! KRAM!
    Du ske se att du snart är på banan igen! Kram!

EGO: Håller på att packa inför Barcelona-resan imorgon. Varför är det alltid så svårt att bestämma vad man ska ha med sig?
  • Saftmedbulle

Hej tjejer!
    Nu är jag tillbaks från Barcelona. Hade en fantastiskt romantisk semester och känner mig uppåt och utvilad. Inte helt dumt att koppla bort från jobb och bebisverkstad.

Testade mig på BIM + 2 och fick negativt (på morgonen innan vi åkte), så jag passade på att dricka både vin och öl. Samtidigt så var jag ju ändå lite hoppfull, eftersom att mensen uteblivit. He, he, och eftersom den uteblev kunde vi ju glatt roa oss i sänghalmen ;) Win-Win, så att säga.

I morse testade jag mig igen (BIM + 6) och ja... nu på eftermiddagen kom den då. Äntligen, får jag nog säga, för jag blev ju lite orolig att den inte skulle komma alls, eftersom jag var minus på testet och efter missfallet och så (visst var det du, Irmelie, som fick vänta så otroligt länge på din mens?).
    Har en del att läsa i kapp nu...är spänd på hur det gått för er andra?
    Kramar från Saftochbulle

• Saftmedbulle
    Passar på att lägga in mig för nästa omgång...

SoligBIM Vi som längtar...
    Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet