Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sophy: Visste inte att geléklumpen var ett sånt etablerat begrepp??? Då verkar det normalt iallafall. De senaste månaderna har den dykt upp 1-2 dagar innan utslag på äl-stickan. Utslag på äl-stickan sker ju 12-48 timmar innan äl, så det kanske är typ 3 dagar innan äl och då kan det ju stämma med vad du skriver. Det märkliga är att jag inte sett geléklumpen förrens efter missfallet, dvs. det är nu tredje månaden på raken den dyker upp.  Innan dess har jag inget minne av att ha sett den.

Jag har inte tempat faktiskt, mest för att jag ofta har så bråttom på morgonen. Vi har sexat på nån dag efter utslag på äl-stickan också så jag tror vi har prickat in den.

Millan 

• Kattflickan

Grattis Polarlantis! Tuta och kör! 

Saftis: Jag har varit i liknande situation, där jag tillomed fick höra från en chef att jag var för gammal för att skaffa barn. Du får tänka ut nåt bra att svara på frågan nästa gång, som jag råkade svara på en jobbinervju när jag var 25 år, för ett jobb jag verkligen ville ha " Hur ser du på framtiden, familjemässigt, planerar du att skaffa barn?" Mitt svar var "Nej, jag gillar verkligen inte barn, kommer inte skaffa några..." Urdumt svar på en fråga de inte fick ställa, men rätt komiskt i efterhand och nej, jag fick inte jobbet

Jag är ju för fånig ibland. Har hoppats på en senare ägglossning den här månaden för att de gånger jag blivit gravid så har ägglossningen varit sen, på dag 15 eller 16. Idag har jag ännu inte fått utslag på mina ÄL-test och börjar då känna mig orolig, tänk om det inte blir nån ÄL den här månaden.. fast jag hela tiden hoppats på sen äl.

Kaprifolen: Det är kanske så att perser och siameser är lite lika. Jag tycker nästan att de är lite som hundar, kan bli så oerhört tillgivna! Vi hade en hane förut som var superkelig, men han fick tyvärr problem med njurarna och fick avlivas.

Kia: Spännande med äggplock snart!

Millan 

• Kattflickan

Marsflickan, är du på BIM+7? Varför har du inte testat dig? Jag brukar knappt kunna hålla mig till BIM.

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Dag 15 och ÄL-testet var lite starkare i morse, från ingenting till en tydlig, svag linje. Eftersom min stegring brukar vara snabb tror jag på ett fullt utslag ikväll! Så det verkar som  jag får som jag ville, en ÄL på dag 15! Ikväll ska det sexas som aldrig förr Vi har fått till det varannan dag sen i lördags. 

Jezza, det skulle kunna vara en nidis, men det är som sagt svårt att säga. Sen vet man ju aldrig om det är ett foster på gång som sen aldrig fortsätter utvecklas. Jag undrar om det var så för mig förra månaden eftersom jag hade symptom som upphörde 2 dar före bim.

Millan- som ska till jobbet NU! 

• Kattflickan

Shelby: Jag tycker nog du hör hemma här, vi är ett gäng tjejer över 30 som försöker få barn, vissa har det lite lättare och andra svårare och vi stöttar varandra! 

Ikväll fick jag superstarkt utslag på äl-stickan, skolboksexempel, på dag 15. Känner mig lite tarvlig dock, sambon är jättestressad över jobbet och vill hinna träna ikväll och så tvingar jag honom att ha sex!

Millan 

• Kattflickan

DubbelA: Min sambo är nog också träningsberoende, han blir på dåligt humör om han inte får träna. Tränar nog minst 5 ggr per vecka. Men ikväll hann vi allt! Laga mat, sexa och sen gav vi oss ut och joggade ihop, nu väntar jag på att få duschen! 

Hoppas det inte är dåligt för simmarna i mig att jag gav mig ut och joggade strax efter sexandet. Men det borde väl inte spela nån roll.

Marsflickan: Nu fick sambon dubbel träning, då är han nöjd!

Kiyona: Min äl kom 16 dagar efter att jag börjat blöda vid missfallet. dvs. bara nån dag sen.

Dags för en dusch och sen sängen!

Millan

• Kattflickan

Jag räknar från när blödningarna började. Jag börjde som vanligt med ÄL-test på dag 11 och det var negativt fram tills dag 16, därför känner jag mig rätt säker på att det inte var grav-hormoner som spökade.

Skönt att det inte gör ont i magen längre Kiyona!

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Förstår dig, jag har också en arbetsbelasningstopp just nu, kom nyss hem. 

Saftis: Ibland kan man unna sig lite skadeglädje!

DubbelA: Hoppas migränen går över, klantigt av din man att missa att han inte fick lätta på trycket på några dar innan. Tog ni provet ändå eller väntar ni? 

Ellen: Vi hoppas alla på att vi haft vår sista mens på 9 månader! 

Själv så inväntar jag nu BIM, hoppas,hoppas det gått bra den här gången! BIM är samma dag som vi åker utomlands i några dar, ska testa innan vi åker, fast samtidigt så blir jag väl deppig om det är negativt.

MIllan

• Kattflickan

Grattis Astro! Såg det nu! Jättekul! Om du har bim på lördag först så är det ju tidigt att plussa, bådar gott!

Millan 

• Kattflickan

Grattis Astro även i den här tråden! Nu ska det gå bra!

Råttentottan, det ser lovande ut!  

Jojjo: Skönt att spermietestet såg bättre ut! Äter han zink och folsyra? Annars, börja pula i honom det. Jag håller med om att det är lätt att hålla oss kvinnor nöjda. Laga middag, städa lite, säga att man är ovanligt snygg idag..

Hoppas nån av de små simmarna i mig har vunnit en tävling och att det befruktade ägget är på väg genom en äggledare. Hmm.. känns lite otäckt att tänka att det fortfarande kan finnas levande spermier kvar i mig,,,

Ja,ja, nu ska här snart sovas! Imorgon, löpartävling igen!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet