Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mallanis: Låter lite läskigt med blödningarna, men vi håller precis alla tummar vi har att allt är ok.

• Saftmedbulle

essalady: Får satsa på nästa omgång!

mallanis: Såklart klimpen stannar kvar. Det MÅSTE vi tro.

• Saftmedbulle

MD77: Spännande- håller tummarna!

Astrogirl: Vad bra att ni fått tid för utredning!

Gris78: Vad surt med bältros... Hoppas du är bättre nu!

Mallanis: Häftigt med VUL!

Själv har jag haft strul med mitt internet i flera dagar, så jag har inte kunnat gå in på FL. Mår illa lite då och då och nu i helgen var vi på besök hos svärföräldrarna. Fy 17 vad jobbigt att inte kunna berätta... Svärmor bjöd på vin, men mannen och jag skyllde på trötthet och avböjde. Vi har bestämt att inte berätta förrän efter v. 12.

Håller tummarna för er som har BIM snart (spännande FruKM...)!

• Saftmedbulle

Irmelie: Vet tyvärr för lite om saken för att ge några goda råd... Styrkekramar får du i alla fall. Sa barnmorskan att embryot var för litet? Ge inte upp!

Gris78+Inna: Tycker ni gör helt rätt som använder ÄL-stickor. De som tycker att det är för desperat får med mig att göra! Jag är ju 39 bast, så jag kände att jag inte direkt har massor av tid att hålla på och "chansa". Och så gick det ju vägen också, även om jag, precis som en del andra här, aktar mig för att ropa "hej" än...

• Saftmedbulle

förresten....

Gris78: Vi tänkte faktiskt berätta för mina föräldar på julafton just i samband med vinet...

• Saftmedbulle

Pingla77: Jag började testa från dag åtta och testade sen en gång om dagen (på morgonen). Det tog elva stickor innan glada gubben dök upp (använde CB)... så det gäller att ha tålamod.
    Skickade sms till gubben (min egen då, inte CB:s...) som såg till att komma hem så tidigt han kunde från jobbet och sen var det bara att börja jobba ;)
    Inte helt enkelt för man känner (ja, mannen mest)  ju INGEN ALLS press att nu jäklar gäller det. Totalt oromantiskt, men vi tänkte att vi satsar på romantiken vid annat tillfälle ;)

• Saftmedbulle

Nä, tjejer... Nu tänker vi positivt! Jag hoppas verkligen att allt är som det ska med embryot, Irmelie. Det ska ju inte vara särskilt stort än, så än så länge är det för tidigt att kasta in handduken.
    Lycka till hos gyn, ernlia03!

• Saftmedbulle

Gris78: Bara på honom! Och vi andra håller tummarna...

simtim, Sanna77 och fruKM: Trist med mens... får komma igen nästa omgång (pepp!)

ernlia03: Spännande! Själv har jag inget möte inbokat förrän om drygt två veckor (och DRYGA är de...) och räknar med att var i v. 8 då... Men... tycker det där med räkningen är en hel vetenskap, så jag väntar nog och hör vad de säger på mottagningen.

Ansi30: Vi körde direkt på kvällen (vi var ju på jobbet på dagen - testade på morgonen) och sen körde vi några gånger. Alltså, det är ju inte bara att sexa på, åtminstone inte för oss. Dels blir man ju trött, dels känner maken viss press och ja... inte alltid det funkar om man säger så ;) Vilket gör honom ÄNNU mer pressad nästa gång, så, ja, vi tog till stickorna för att inte jobba ihjäl oss, om ni fattar.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet