• Zalia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Oh, spännande Kaprifolen! Hoppas på att det är nidis!

Bra jobbandet med mysandet Emily!

Jag har börjat med ÄL-testandet nu, väntar mig inget utslag förrän i slutet av veckan, men jag är sååå otålig! Det här med barnverkstad är på tok för tålamodskrävande för otåliga mig!

• Zalia

Den berömda avundsjukan slår till igen. Fick just reda på att en kompis till maken väntar barn. Jag vill ju också... *suck*

För övrigt har jag som ÄL-test nybörjare följt diskussionerna här om äl-test med stort intresse. Har haft svaga utslag hela veckan på mina så går bara och väntar på ett starkt utslag nu, hoppas det kommer nu till helgen när  man har mer tid för mys!

Kaprifolen - Hoppas ni lyckades pricka in det ändå!

Ansi - Trist med mens, kram på dig!

Ceke - Hoppas hoppas du slipper spottings den här månaden!

• Zalia

Millan - Usch vad tråkigt! Stor kram till dig! Klart det är okej att vara hemma och ta hand om sig en sån dag.

Kaprifolen - Både före och efter utslag på ÄL-test tror jag också på. Kan säga med säkerhet att min systerdotter är tillverkad dagen efter utslag så det kan nog vara bra att fortsätta lite efter.

Ego - Första månaden med ÄL-test här och det har inte gått nåt vidare, hittils inget starkt utslag. Svaga varenda dag i över en vecka och lite starkare än dag, hoppas ju fortfarande att det ska komma, men hur stor är risken att man missar utslaget? Kan det gå tillbaka till svagare väldigt snabbt? Nån som vet? Om det nu kommer nu i dagarna hoppas jag verkligen mensen kommer senare den här månaden också annars är nog lutealfasen lite väl kort!

• Zalia
    ceke skrev 2011-03-04 15:03:19 följande:
    Zaila: Kör du med testlagrets? De verkar inte alltid ge fullt utslag, trots att de borde..

Känner mig så glad att läkaren ringde! Och att hon lyssnade på när min nästa ÄL är och inte ville störa efter den och därför hittade en tid dessförinnan Känns fiiiint. För vågar inte hoppas på nåt plus denna månad då spottarna är i full gång igen. Men en bra månad i a f som sagt
    Nej, bor i utlandet så lite annat utbud, men nåt liknande billigt test är det så vem vet det kanske kommer från samma fabrik. Får väl fortsätta testa och se, och testa igen nästa månad. Vi har iaf kört varannan dag så känns okej ändå om jag missat när det var, ville mest ha lite koll...

Skönt att du får hjälp och att det känns positivt! Läkare som lyssnar är alltid trevligt att hitta!
  • Zalia

Det där med farmödrar var helt klart intressant, min pappa var enda barnet och farmor har tydligen nämt till min syster att det var tråkigt att de inte fick fler barn, vet dock inte vad det berodde på. Kanske borde fråga, men träffar bara farmor typ en gång om året....

Mamma hade inga problem vad jag vet, förutom ett missfall innan mig, men jag var tredje barnet så inga problem innan det vad jag vet iaf. Dock ansågs mamma vara lastgammal när hon fick första barnet, hela 24 år, haha.

Min syster däremot fick kämpa i två år för första barnet, inget fel på nån av dem, det ville sig bara inte. Hoppas verkligen det går lättare för mig...

• Zalia

Vintermamma - Usch, det där låter ju jättejobbigt! Stor kram. Tror också det är bättre för den mentala hälsan att inte testa förrän efter BIM, men det är ju så svårt att låta bli ibland.

Frk Svår - Vad skönt att allt är normal! Men frustrerande att inget händer ändå, men måste kännas skönt att veta att det blir IVF iaf om inget händer innan dess. Men hoppas det inte kommer behövas!

Här kom tanten igår, så jag flyttar mig på listan. Ovanligt lite mensvärk vilket är skumt men mycket trevligt. Kan inte fatta att vi redan är på sjätte försöket, fördelen med korta cyklar är ju fler försök!

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    14-- Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e eller 19:e nov (4:e försöket)

• Zalia

Grattis Polarlantis!!!!!!!

Jag fick en systerdotter igår! Och idag har det varit soligt och fint. Rätt bra helg ändå trots mensdepp! Glad

• Zalia

Åh vad tråkigt Saftochbulle! Stor kram! Och du har definitivt förtjänat en rejäl whisky ikväll!

• Zalia

Usch och fy, är så himla sur idag. Mensen kom i morse så jag slog till med en rekordkort cykel på 20 dagar den här gången, blir bara kortare och kortare nu verkar det som, känns inte bra alls. Har testat med ÄL-test två månader nu och inte fått några ordentliga utslag. Vad sjutton är det frågan om?! Lär ju inte bli nån bebis om det fortsätter så här iaf. Just nu vill jag bara gå och dra nåt gammalt över mig.... Men försökte rycka upp mig och beställde ett digital ÄL-test för att se om det funkar bättre, och en ny fin termometer så jag kan börja tempa också. Visst är det bra med kortare cykel så man får flera försök på sig, men inte för kort och ingen ÄL! SUCK SUCK SUCK!!! Skrikandes

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet