Vi över 30 som längtar efter första barnet
Saft o bulle och ernlia: Tack så mkt för att ni ville dela med er av era erfarenheter. .. kram på er :)
Saft o bulle och ernlia: Tack så mkt för att ni ville dela med er av era erfarenheter. .. kram på er :)
Hejsan tjejer :) Ser att ni skrivit lite om förlossningsrädsla. Tror inte jag är så rädd för det, eller jag försöker inte tänka på det :) Försöker lita på att dom kan sitt jobb på förlossningen! Man har ju hört många skräckhistorier, att folk spricker eller att det tar många många timmar att föda osv.... Jag är nog mer rädd att jag inte ska få ett friskt barn än förlossningen... Vad tycker ni om all snö som kommit då!!?? Jag tycker att det gärna får sluta snöa nu! Nä nu måste jag ut och skotta, samt börja med julstädningen (Tar flera dagar att städa vårat hus!!) så bäst att börj nu :) Kram på er alla är så otroligt skönt att kunna vädra sina tankar här :)
Ang. detta med föräldrar....frågade min mor här om dan om dom haft svårt att bli med barn. Men dom verkade inte haft nå problem :) hoppas jag ärft detta! hittills verkar det ju inte så!
Livmoderetappen....min verkar oxå peka åt vänster *skratt*
va kul med plus i tråden! :) va ett tag sen jag va in nu!
själv borde jag ha ägglossning nu i dagarna om allt stämmer och funkar normalt denna gång! men jag märker inte av den isf...brukar få rikliga flytningar under ägglossning men ine sånt nu...får sexa på här hemma iaf å se om de blir någe denna gång då :)
Här har vi försökt mysa på oxå :)
Fick oxå panik igår när jag skulle sova! Många tankar: klarar jag av det här, vill jag det här, vi har det ju bra ändå osv osv. Det går ju upp och ner dessa tankar, jag menar det är ju nåt helt nytt som blir i ens liv. Kommer vara tålamods krävande, sömnlöst och säkert helt underbart :) Hoppas och tror att alla dessa panik känslor försvinner eftersom när man går där med magen i vädret och sen håller den lille i famnen :) Tror det är helt naturligt att känna rädsla och panik, ens liv förändras ju för alltid!
hundra år sedan jag var in sist!! Grattis Längtan!! verkligen kul! :) Vilka fler har plussat i tråden?
Vaknade vid 7 i morse med den värsta mensvärk jag upplevt på säkert minst 10 år... tog 2 ipren vilket brukar hjälpa relavtivt bra, men icket denna gång! Tog därför en Tradolan (haft kvar sen en hemsk visdomstands operation) men inte det heller hjälpte. Har fortfarande i skrivande stund sjukt ont, vill spy och känner mig yr. Tog en värmedyna, men inte det heller hjälper. Blöder bara lite.... börjar tro missfall...vad tros? Fy fan alltså vad ont...
Kramar skickar jag till dig Astro!
Tack för ert stöd, någon som vet hur länge man kan ha ont i magen vid missfall, har som sagt haft ont sedan ung. 7 imorse, börjar avta lite nu....
Ceke: nä...har ej trott jag var med barn.... sen ha jag inte vågat ta test än, sist tog jag ju 6 st under 3 månaders tid! hehe
Hade ju förästen den grymmaste migrän i helgen dessutom, va liggandes hela fredag-lördag... tycks ha läst någonstans att migrän kan komma innan mf...?