Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Är helt pigg och kan inte sova så jag roade mig med att läsa lite i början av den här tråden. Jag började ju hänga här i september, på sida 14 eller vad det var.. och nu är vi på sida 570! Galet många! Vi är så grymma på att skriva. Lite roligt att minnas tillbaka hur vi skrev för omkring ett halvår sen och hur det gått sen dess..

Irmelie, MD77, Rosavit, Saftochbulle, ernlia03, Fröken Ellen, essalady, MariaF79, Lillamillan, Ansi30, simtim, Mallanis och Gris78 var med på bim-listan när jag entrade tråden. Ganska många av dessa som är eller har varit gravida faktiskt. Och de flesta finns fortfarande kvar i denna eller fortsättningstråden. Kul! :)

• ifyouweremine

Hahaha så jäkla bra Irmelie!! Den ska jag börja med.. "varför skaffar inte du ett jobb med högre lön, det är jätteskönt med ekonomisk frihet". Fantastiskt roligt och det är ju faktiskt en precis lika absurd fråga..

• ifyouweremine

ceke - Nej Gris har man inte sett på ett tag faktiskt. Undrar hur det går för henne..

Haha jag blir fortfarande så full i skratt av Irmelies inlägg om vad kan svara om nån frågar varför man inte skaffar barn. Berättade för maken som tyckte det var jätteroligt också, han ska dra en sån nästa gång sa han (han hade fått frågan tre gånger bara idag nämligen).

• ifyouweremine
    Saftis - Vilken härlig present, hoppas ni kan njuta ordentligt. Tajmas den in på någon ÄL månne?

Kekke - Haha ja som Gris sa, det är nog många som känner igen sig i beskrivningen tyvärr. Inte särskilt romantiskt med bebisverkstad. Men det är väl lika bra att vänja sig, för under graviditeten kommer man nog vara allt annat än romantiskt lagd och likaså när barnet är fött och man aldrig får sova. ;)

Kaprifolen - När jag har haft äl-blödning har de nog varit mer åt det mörka än det ljusa hållet. Eller snarare så har det sett ut mer som mens, fast blandat med lite flytning.

ceke - När man läser ett sammandrag av er bebisverkstad så känner man ännu mer att ni verkligen förtjänar att ha lyckats bli gravida. Inte för att man förtjänar det mindre bara för att man försökt färre månader eller inte haft spottings, men det är något speciellt med att lyckas när man kämpat i motvind.

Ego: Har varit tvungen att jobba en hel del i helgen trots nackspärr, så nu känner jag mig extremt opepp på att det är måndag imorgon och man måste åka till jobbet. Ibland längtar jag verkligen jättemycket efter att få bli mammaledig..
    Jag tror dock tyvärr att vi misslyckats med detta försök, är osäker på om jag fick nån ÄL över huvudtaget. Det är dock rättså mycket aktivitet där nere nu. Idag fick jag en flytning som såg ut som lotion, tillsammans med en del vatten. Skumt att det alltid är så olika mellan ÄL och BIM hur flytningarna ser ut. Hur brukar era flytningar vara mellan ÄL och BIM, är de alltid likadana?
  • ifyouweremine

Saftis - va, får man? ;) Nä tänkte mest att resor är ett perfekt tillfälle för avslappnad relation o extra bra med ÄL då.. fast å andra sidan är det ju skönt att slippa ÄL-tänket oxå så man avslappnat kan skölja ner vin o whisky i den takt man önskar. :) win win alltså..

Gris - välkommen tillbaka! Men fy vad skumt med jobbet! Opepp med såna kunder, men man får väl tänka att man ändå inte vill jobba åt såna. Våra cykler verkar ganska synkade fortf, har bim måndag..

Råttentotten - jag har tyvärr inte använt cb så jag vet inte hur den beter sig. Vet att på teststickorna kan färgen dröja sig kvar nån sekund eller två så att man preciiiis hinner få lite hopp, och sen bleknar det bort...

• ifyouweremine
    Marsflickan - Kul med nya i tråden, det är ju rätt många nu som övergett vår bim-lista till förmån för gravidlistan så vi behöver rekrytera lite nytt folk. :) Härligt med positiv anda och det tycker jag du gör rätt i. Trots allt tar det sig ju på 1:a till 3:e försöket för ganska många, särskilt om man inte haft hormonella preventivmedel. Vi är på åttonde försöket nu (bim-6 idag) men jag har haft hormonspiral i 5 år och dessförinnan p-piller, så det kan ju ha med det att göra. Vi får väl se hur lång tid det tar, om det alls lyckas. :)

Mysigt med katt förresten.. har haft katt hela min uppväxt men inte sen jag flyttade hemifrån. Vill gärna skaffa en, men min make vill vänta tills efter att vi fått bebis.. ytterligare en anledning till att det gärna får ta sig snart! :)

ceke - Härligt att höra att graviditeten verkar flyta på än så länge. Hoppas den stannar kvar!
  • ifyouweremine

Ceke - Ja det där illamåendet är inget man ser fram emot ifall man skulle bli gravid.. Tänkte på det när jag hade kräksjukan, och i princip bara ville dö hela tiden, att tänk att man kanske ska ha det så i flera veckor sen.. Finns ju endel som mår väldigt illa hela dagarna.. Puh!

Jezza - Verkligen härligt att du mår mkt bättre. Jag har aldrig ätit antidepp men däremot har jag märkt stor skillnad efter att ha slutat med p-hormoner. Så bara det gör nog mkt..

Ego: Med risk att upprepa mig, känns som jag skriver samma mening varje månad vid den här tiden.. Bim-5 och inte en tillstymmelse till symtom utöver det vanliga som jag brukar ha. Suck!

• ifyouweremine
    DubbelA - Välkommen till tråden! Här finns många att dela både hopp och misströstan med. Det är jätteskönt (kanske framför allt för våra män som slipper höra som du sa) att kunna ventilera alla tankar. Och här plussar vi titt som tätt så förr eller senare är det nog din tur. :)

Smiley - Oj 43 försök? Har ni försökt aktivt under hela den tiden, alltså haft koll på ägglossning etc? Hade ni varit på utredning och så? Plötsligt känns ju mina snart 8 misslyckade försök väldigt futtiga. Men egentligen har ju inte jag större chans än du att bli gravid. Som du säger så händer det ju (förvånansvärt ofta ändå) att folk plötsligt blir gravida efter att ha försökt i flera år, särskilt när man är över 30 tror jag. Mina föräldrar försökte i 3 år innan de fick min bror t.ex och jag känner flera par till som haft liknande.

Undrar förresten om det kan vara så om man är "oförklarligt barnlös" att man faktiskt HAR lyckats pricka fel månad efter månad, år efter år.. Om chansen är 25% vid varje försök.. att man lyckas pricka den där 75%-aren varje gång..
  • ifyouweremine

Ligger hemma sjuk och tycker synd om mig själv. Det blir bara man själv och tankarna liksom och då blir det ju lätt lite misströstan över att det tar sån tid att bli gravid. Bim-4 och inget som tyder på att det lyckats nu heller. Man känner sig lite misslyckad.

Irmelie - Låter ju misstänkt faktiskt. Prova utan temp nästa gång och se om det blir annorlunda. Vad jobbigt med så långa cykler.. Hur var det nu, du hade inte så för MF va?

Jojjo - Vad är det egentligen man spolar bort vid en sån där spolning? Alltså vad är det för "skräp" som kan finnas där?

• ifyouweremine
    Astrogirl skrev 2011-04-09 13:15:56 följande:
    Åh, det du skrivit här är exakt som jag känner. Älskar mina kollegor och jag har intressanta arbetsuppgifter men på tok för mycket att göra jämt så jag jobbar massa övertid. Vi anställer nya personer hela tiden, men jobbuppdragen fortsätter att välla in så det blir ingen lättnad i arbetsbörda för mig någon gång känns det som. Börjar ledsna på att jobbet är mitt liv. Missar så mycket kul med vänner och annat kul man skulle kunna göra på fritiden eller greja i huset hemma. Har aldrig tid att umgås med vänner och att gå ut och ta en fika eller träffa vänner en vardagkväll är nästan uteslutet då jag nästan alltid jobbar.

Vännerna ringer mig knappt längre och frågar om jag ska hänga med ut och äta eller på AW för att de vet att jag oftast tackar nej för att jag måste jobba. Jag tycker att jag har en ganska bra lön, men pengar är verkligen inte allt och jag skulle lätt gå ner i lön mot att få gå hem kl 17 varje eftermiddag och inte känna dåligt samvete eller bli stressad över att arbetet bara högar upp sig och det blir ännu mer att göra framöver.
    Oj Astrogirl, jag kunde ha skrivit varenda ord av detta. Jag känner igen mig helt, har det precis likadant, fast sen 2005 och inte inom ekonomi utan inom reklam. Det är rätt hopplöst men samtidigt så kluvet. Jag gillar egentligen mitt jobb väldigt mycket och jag älskar mina kollegor, de är som en familj. Men samtidigt längtar jag allt mer efter fritid, hinna göra mer i trädgården än bara det absolut nödvändigaste, träffa vännerna och familjen mer, och ägna mig åt andra fritidsintressen. Men allt har liksom varit på paus i mer än fem år nu.

Jag har också en "plan" att när/om jag blir mammaledig så ska jag njuta av att vara ifrån mitt jobb och kanske kunna ta upp endel av de saker jag missat de senaste åren. Sen förstår jag ju att det inte är nån semester att ha ett barn, men ibland sover ju barnet och man kan ta det med sig när man gör saker etc. Så det gör ju att frustrationen blir ännu större att det aldrig händer nåt..

Ceke - Usch då, det låter inte roligt. Vi får verkligen hoppas att det inte är missfall. Var det en stor eller liten blödning? Jag tänker att du ju haft mycket problem med spottings och i så fall är det väl inte konstigt om du har lite blödningar då och då även under graviditeten.. Det är ju faktiskt ganska många som har.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet