Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack så mycket saft och bulle!

• Jojjo77
    Frk Svår skrev 2011-04-18 11:01:38 följande:
    Sådär kände jag också när jag ringde och skulle ha tid för UL och det inte fanns några lediga tider. Jag sa att jag var desperat och tog vilken tid som helst, återbud, vad som helst. De skulle ev försöka klämma in ytterligare några tider så jag hade en himla tur när de ringde i slutet av veckan och sa att jag fick en tid på tisdag. Annars vet jag inte vad jag hade gjort...
    Då hoppas jag att jag har din tur! Känns skittungt just nu, kändes som ett rejält slag i magen. Vet inte riktigt hur de tänker när man ska höra av sig vid mens. Det vore väl bättre om man fick sätta upp en tid och sen avboka den om mensen, mot all förmodan inte skulle komma. Det finns ju en anledning till att man kontaktat dem från början, att man inte verkar bli gravid så lätt... Min mens är ju dessutom regelbunden så jag vet ju med stor säkerhet när nästa kan tänkas komma. Känns bara så segt att behöva vänta en månad till på att få en undersökning, allt förhalas ju! Är så trött på att vänta, är det inte ÄL så är det BIM och nu att få en undersökningstid! Vore en sak om vi inte var inte i rullarna, men vi har ju klarat av steg ett! Usch igen!

Tack saft och bulle för pepp.
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-04-18 11:05:03 följande:
    Försök nummer 2 nu då! Lyckades pricka ÄL så nu denna eviga väntan på BIM! Skrattande

Nu när våren äntligen är här så håller vi tummen för att det blir ännu fler plus!!
    Lycka till!
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2011-04-18 11:24:21 följande:
    Förresten, gjorde en fuling. Jag ringde lite innan jag fick mens och bokade tid (de verkade inte tänka på det). Jag visste ju också när jag skulle få mens. Nu när jag tempar och känner av ÄL har jag märkt att den kommer 14,5 dagar efter. Dvs lossar jag på morgonen kommer mensen på kvällen 14 dagar senare, lossar jag på kvällen, kommer den morgonen den 15:e dagen. 
    Du kan inte ringa nu och boka in en tid till nästa cykel? Hur lyckade annars alla de andra få din tid? De borde ju fått mens samma dag ung om de vill ha samma tid?
    Allt är tillåtet i krig kärlek och barntillverkning! 
    Tack för tips! Tänkte faktiskt den tanken när jag läste mailet att det inte fanns ngn tid, att man ska vara så dum så att man ska göra allt rätt, men nu vet jag ju hur man ska spela spelet, fult. Jag började ju med det, för att överhuvudtaget få en tid, så varför sluta? Vi bor inte i en storstad, så det privata utbudet är inte så stort det heller och där är väntetiden nästan längre än till landsting. Verkar som om ingen tror att man får tid via landstinget och många verkar åka till t ex Sthlm för utredningar. Nu har vi ju ändå varit på ett första besök och mannen ska lämna in sina simmare nästa vecka, så det känns så väldigt irriterande att det här nu ska bromsa allt.

Du får det nog underbart i Tahiland även om det regnar. Ni får roa er med annat
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-04-18 16:47:24 följande:
    Har inte läst allt som har pågått men det är en utredning du försöker få tid för? (precis börjat med allt vad barngörande innebär).
    Hade en fråga där, det sägs ju att man ska försöka i 1 år innan man ska komma in för utredning, men om man är över 30 och har ett X bakom sig, ska man verkligen vänta 1 år? Man blir ju liksom inte yngre!!

Och jag tycker att du ska överdriva och fula dig lite, säkert andra som gör det och kommer före i kön! Hur länge har ni försökt?
    Vi har redan påbörjat utredning, varit på första besöket. Nu är det spolning av äggledare som ska göras och det är noga när i cykeln det görs. Och nu finns som sagt ingen tid kvar till mig denna månad!

Jag ringde och pratade m dem när vi försökt i 3 månader, tog sen ett tag innan vi fick komma, nu har vi försökt i snart 7 månader. Så jag har varit ful, men som sagt tiden går och äldre blir jag... och ska de hålla på så här så ja, då kommer jag bli gråhårig på köpet också tror jag. Ska ringa på tors och hoppas då på en återbudstid efter påsk.
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-04-18 21:02:30 följande:
    Jag hejar på dig Jojjo och tycker att du gjort rätt att göra en "fuling".  Ibland kan man ju känna på sig vissa saker o som du skriver så blir vi ju inte yngre direkt.

Hoppas du får en tid efter påsk o att allt löser sig. Heja heja hej!!!!!
    Tack vad gullig du är!
  • Jojjo77
    Millan - Ja, jag tycker också att de kunde ha förvarnat om att det kan vara svårt att få en tid, då hade jag nog inte blivit så förbannad. Men jag ska skicka ett mail om dagen nu och ringa för att se om de fått ngn återbudstid. De ska komma ihåg mitt namn efter den här resan, trust me Håller med essa, skulle också ha kört på en dag till. Vad duktiga ni är som fick till det på morgonen

Marsflickan - Jag har ingen aning om hur de tänker, inte alls känns det som just nu. Bra att du gav dig på maken och att ni struntade i kådisen ;- ) Allt kommer nog igång ska du se. Håller tummarna!

Smiley - Det är spolningstiden som jag väntar på att få och hoppas hoppas hoppas att de får ett återbud, annars får jag vänta till nästa mens... Förstår dina känslor inför IVF, jag börjar också tänka så, men samtidigt får du tänka att ni kommer att få hjälp och till slut få en bebis, då behöver man i alla fall inte gå och tänka om utan när. Den tanken hjälper i alla fall mig. Kram!

DubbelA - Förstår precis hur du känner, det är ju det där som är det stora dilemmat, att kunna glädjas å andras vägnar. Ibland går det och ibland funkar det inte alls. Man måste tillåta sig att känna som du gör. Tyvärr tror jag inte att det finns ngn lösning på det hela, man klarar liksom bara av det på ngt konstigt sätt. Det är det som är bra med den här tråden, att man här får ösa ur sig och ventilera det man inte kan på andra ställen eller till andra personer. Pepp och stor kram till dig!

Kram till er alla, ni är helt fantastiskt bäst!!! Skulle nog inte klara mig, utan att helt bryta ihop, utan er!
    TACK!!!Hjärta

• Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-04-19 08:37:06 följande:
    Ah då förstår jag att det är frustrerande! Men du får allt göra en fuling! Har du regelbunden mens så borde det ju inte vara några problem.
    Ja jag har sagt att har jag inte sett något plus tills i augusti så ska jag ta kontakt med dom!

Håller tummar och tår för det att de har en tid snart!
    Tack Ja, jag ska köra på hela den här veckan och se om tjat hjälper, annars så fular jag nästa månad och ringer tidigare. Jag tycker absolut att du ska ta en kontakt om det inte tagit sig, man vet ju aldrig hur länge man får vänta, tydligen. Som sagt, i krig och bebisverkstad, är allt tillåtet Hoppas dock att det tar sig för er innan dess!!!
  • Jojjo77

Helt otroligt! De ringde mig nyss från fertilitetsenheten och jag fick en återbudstid redan imorgon! Problemet är att jag fortfarande blöder, men de ska försöka att genomföra undersökningen i alla fall, det kan tydligen gå om man inte har för kraftiga blödningar. Nu känns livet lättare igen!

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-04-19 09:20:53 följande:
    Men va härligt!!! Jag gjorde ju min "spolning" eller i a f check efter polyper, när jag fortfarande hade lite mens och se, det gick ju toppen

Stort grattis till tiden och lycka till!!!
    Åhh, vad skönt att höra att det gick bra trots mens!

Tack alla för hållna tummar och tår! Det var tack vare er som det ordnade sig

Hahaha, den var bra Smiley!

Återkommer imorgon om hur det gick.

Nu ska jag ut i det fina vädret!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet