Jojjo77 skrev 2011-05-13 14:33:50 följande:
Grattis PeLeKo
Jag och mannen har inte varit tillsammans så länge, snart 2,5 år, men gifta i 1 år. Är det rätt så är det

Sen blev det ju tydligen åt h...vete fel när det gällde att vi skulle fortplanta oss, men, man kan ju inte få allt. Jag har i alla fall en helt underbar man och det kommer jag alltid att ha, oavsett om vi får barn eller inte, och det är ju inte illa det
Nu ska jag till systemet och köpa härligt rosévin för att fira in helgen
Kram, skål och trevlig helg alla ni underbara

Precis så är det för oss oxå. Varit tillsammans i tre år, gifta i ett... och ja, det verkar vara komplicerat på fortplantningsfronten (jag är ju dessutom 40 bast! Ja, ja... ska sluta tjata om det) . Min man är oxå världens gulligaste :)
EGO: Har varit i kontakt med både barnmorska och gynakuten idag (blodcentralen fick jag inte tag på) och ja... det verkar ju onekligen som om jag är RhD negativ, vilket kommer att medföra komplikationer vid kommande graviditet. Vad som i så fall är positivt (och nu menar jag inte i blodgruppssammanhang ;) är att man har rätt till tätare kontroller, eftersom det finns risk för komplikationer under graviditeten (så man är mer påpassad lixom).
Kändes rätt tungt ändå (har suttit hemma och gråtit idag efter att jag kom hem från gynakuten) är att jag ju hoppats att jag ändå var positiv (i blodbemärkelse).
Pratade med morsan... och hon sa att läkarna sagt att hon fått spruta för att "ni är olika" och hon har alltid tagit för givet att det var hon och jag som hade olika rhesusfaktor, men som hon sa "NI" kan ju ha varit hon och farsan, likaväl (inför kommande graviditet). Redan på den tiden var det svårt att få relevant info förklarat för sig...