Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-05-21 08:26:32 följande:
    Vill inte verka pessimistisk, men ni som försökt länge länge, utan missfall eller liknande. Ta kontakt med en läkare så att ni blir uppkollade i tid. Är man över 30 så kommer man in i svängarna fort. Jag är glad att vi "ljög" oss in och tog tag i det snabbt, nu när vi har facit i hand, att det var något som faktiskt var knas. Vi kunde ju ha kämpat ihjäl oss i flera år annars och vi alla här vet ju att det tar på psyket att aldrig få se det där plusset. Har man fått missfall, vet man i alla fall att allt funkar, även om jag förstår att det är jättetufft att behöva gå igenom något sånt. Ni förstår vad jag menar hoppas jag.
    Förstår precis vad du menar.
  • Saftmedbulle
    PeLeKo skrev 2011-05-21 13:06:01 följande:
    Flickor, flickor, flickor...jag mår så illa! Hela tiden! Någon som har ngt tips på att motverka??
    Citronvatten kan dämpa illamåendet när man är gravid.
  • Saftmedbulle

Polarlantis: Samma här! Bimmelibimmelibim, vad man VÄNTAR (kommer oxå bli skitbesviken om jag får besök...).

Jojjo: Vad skönt att ni inte behöver vänta så länge!

Marsflickan: Välkommen åter PRECIS när du vill (styrkekram)!

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-05-23 20:46:15 följande:
    Ja! Det känns lite overkligt att det var så kort tid det var stängt! Känns nästan lite pirrigt i magen när man tänker på att man faktiskt snart ska få hjälp att bli gravid!

Helt plötsligt har mannen blivit mysgalen, han ville veta när jag väntas ha ÄL och det är nu i veckan. Så här blev det pang-på-mys på em och han har redan styrt upp vilka fler dagar det ska bli, hahaha. Han är lite rolig ibland, men jag är så nöjd så
    Ha, ha... Du kanske blir på smällen fortare än du anar ;)
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-05-23 21:00:40 följande:
    Jojjo: Härligt att gubben din är med och planerar

Maria: skriver även i denna tråden att du har mina tumhållningar för att det var en tillfällig dipp och att det kommer gå bra! Kram!

Saftis: Håller tummarna för dig också, men för att du ska få se ett fint plus! 
    Tack, ceke och Jojjo, för tumhållning!

Maria: Styrkekram till dig!
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-05-24 09:46:56 följande:
    Varit på VUL idag, dag 12. Hade en stackars blåsa som överhuvudtaget växt något, den var på 13mm, så ÄL till helgen kanske? Hoppas. SKa iväg mån-tis och blir galen om den är då!

jag tog även sköldkörtelprover. Hade 2,5 när jag testade 2008, vilket är i övre kanten på normalt. Men för att blir gravid så ska man helst ligga lägre, så om det fortfarande är högt blir det levaxin för att sänka.

Har också börjat med GI-kost för att sänka mina insulinnivåer pga PCO. Tydligen är missfallsrisken för folk med PCO 40% under första trimestern, inte vad jag ville läsa direkt.. Men man kan förbättra oddsen genom strikt kost.
    Det är värt det!

Ska göra två till pergobehandlingar under sommaren om denna inte fungerar, sen blir det full utredning i höst, och remittering till IVF. Skönt att ha en angreppsplan!
    Massor av lycka till med angreppsplanen (snyggt ord, förresten)!
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-05-24 18:03:19 följande:
    Tack!
    Hur funderar du? Ska du köra på ett tag o se om du blir gravid igen eller funderar du på att ta lite tester parallellt?
    man kan utreda sig utan remiss på sophiahemmet, med vanlig patientavgift. Om man inte utrett sig kan man inte få IVF, så det kan vara bra att spara tid och ta prover simultant. Så tänker jag.
    Men med din graviditetsstatistik så är du nog redan gravid denna månad,så då behövs det ju inte!! :)
    Ha, ha... nä, jag har ju hittills blivit gravid rätt fort :) Vi ska testa en gång till på "vanligt sätt" och se... Om det inte tagit sig till hösten kollar vi nog med Sophiahemmet.
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-05-27 21:36:33 följande:
    Ego idag - pratade med min chef igår, jag skickade bara ett sms i måndags att samma sak hade hänt oss igen, vid samma tidpunkt. Han visste inte om att vi blivit gravida igen, men förstod vad jag menade direkt. Jag var ju blödig och hade lite svårt att prata om det, men han är väldigt bra på det där - han har en fru som är kurator, jag tror han får råd av henne ibland och han frågade om det var något han kunde göra, om jag ville gå och prata med någon, om sjukvården bistod på rätt sätt eller om jag behövde hjälp på annat sätt. Känns otroligt skönt att få sånt stöd på jobbet.
    Det känns...konstigt just nu... Jag är inte så ledsen över det här som över det första, på något vis delas sorgen på två mf istället för att bli dubbelt så stor, svårt att förklara, men det känns inte så hårt med just detta, det är mer hela grejen med att nu ha fått två stycken. Det absolut värsta i det hela nu är att bli gravid igen, om jag var livrädd förra gången så är jag det hundra gånger om nu. Jag är livrädd för hur vi kommer att reagera - maken vågade nästan inte prata om den sista nu, han var så rädd att det inte skulle gå bra och fick ju rätt, undrar hur det kommer att bli nästa gång. Det kommer att vara så otroligt långa dagar tills vi kommit till den tidpunkt då vi kan göra ett tidigt UL och få se något...

Saftis, Polarantis Millan - några känningar?
    Nä, inga känningar. Gubben min var lite söt i morse... tog mig på brösten och frågade om de spände. "Det är så spännande, kan du inte testa? (han har varit lite avvaktande de andra gångerna, men jag tror att de två graviditeterna har peppat honom lite). Nix-pix, tänker absolut inte testa förrän efter BIM.
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-05-27 21:53:15 följande:
    Nej Maria, även jag är gräsänka, i flera dar dessutom, det firade jag med att jobba till kl 19, det enda sättet att få nåt gjort på mitt jobb! Sambon är på konferens. 

Nu myser jag i soffan med katten och Criminal Minds. Är helt slut efter den här veckan.

Håller med om att det varit få inlägg. 

Jag försöker den här månaden att inte känna efter så mycket om jag har några gravkänningar och ska vänta tills på onsdag med att testa. 

Maria: Skönt att du har en så bra chef. Tror att man "skyddar" sig själv genom att inte våga hoppas lika mycket andra gången man blir gravid om det inte gick bra första gången, därför blir man inte lika ledsen heller, man har blivit lite härdad. Jag tror också det kommer att bli jobbigt nästa gång jag blir gravid. I vilken vecka kommer man att våga tro att det kommer att bli bebis? Man får försöka tänka att det faktiskt troligen kommer att gå bra nästa gång, men det är svårt!

Millan

Precis sådär tänker jag oxå. Vi får peppa varandra!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet