-
Ok då... Passar på att gratta dig även här: Underbart med plus - massa grattis!Irmeline skrev 2011-06-10 11:38:11 följande:Japp, men det var ju lääänge sen :) -
Ha en skön sommar! Kram!Jojjo77 skrev 2011-06-10 21:13:20 följande:Gör som flera andra, tar en paus härifrån. Kommer säkert kika in då och då, men känner att jag inte orkar vara aktiv i tråden just nu. Jätteglad för er som plussat, men känner att jag är långt ifrån er sits. Allt känns tungt och ja, hopplöst.
Ta hand om er och lycka till alla!
Kärlek
-
GRATTIS!!!!Kaprifolen skrev 2011-06-10 22:59:27 följande:Mallanis har fått en pojk, trådens första bebis! Stort grattis till vår trådmamma!!!
-
Man kan ha molvärk under ÄL, brukar jag ha.Sophy80 skrev 2011-06-11 21:20:23 följande:Måste fråga om det här med molvärk. Fattar inte riktigt vad det är för värk ni brukar prata om? Men nu har jag ont i tjejmagen, typ som när man har hård mage fast verkar vara tjejmagen. Kan tänka mig att det kan kallas molande värk. Känns lite som runt mens. Räknar de sista timmarna på ÄL just nu. Och har för mig att det var samma sak förra månaden eller förrförra. Men det är väl efter ÄL den där molvärken ska komma?
Fråga två: ÄL-test, det starka utslaget är dagen innan man är som fertilast, inte sant? -
Håller tumme jättehårt för dig!Polarlantis skrev 2011-06-13 07:23:02 följande:EGO: Imorgon blir det skrapning och jag är jättenervös! verkar så himla otäckt alltihop och är så rädd att jag ska få ngn iskall och obegriplig läkare som ska hasta förbi...USH! Jag VET att det inte är ngn jättegrej att göra skrapning men det hj'älper inte! Efter det ska vi oroa oss för resultatet på resterna som dom tar ut...vad det kan vara...Är så himla trött och matt nu...vill ingenting annat än att vara i rabatten eller i skogen med hundarna...så klart har jag viktig dagpå jobbet dagen efter också, men ska försöka finan en som kan hjälpa mig, vet inte om jag orkar stå framför folk coh vara engagerad och gald och trevlig och göra ett fantastiskt jobb...inte idag iaf! sambon och hudnarna också krassliga...SUCK, hur var det nu, en olycka kommer sällan ensam? -
Ha,ha.... Bara på honom!Nemi76 skrev 2011-06-16 21:47:21 följande:Jag har ägglossning!!! Idag fick jag en stor glad gubbe på Clearblues digitala ägglossningstest (jag unnade mig en förpackning när det var erbjudandekod från FL). Ikväll blir det sexa av så fort sambon kommit hem från jobbet, hihi.
Ni anar inte hur glad jag är, detta är andra gången någonsin jag fått utslag! Klart att det inte innebär bebis, men min kropp fungerar!!! Jag har haft jätterinniga flytningar idag (obs äckelvarning) men enorm sexlust vill jag väl inte påstå att jag har. Iofs har jag fullt upp med jobbet, oro över om man kan plocka ut lön denna månaden osv. Så det kanske påverkar sexlusten något...Men skitsamma, här ska sexas!!

-
Vi har kört taktiken "Varje dag" under ÄL och är gravida för tredje gången, men det är väl individuellt, som allt annat i den här branschen ;)Sophy80 skrev 2011-06-17 12:22:58 följande:Så här säger fertility friend om sex frequency (den stora frågan är hur få simmare mannen ska ha för att det ska klassas som tillräckligt "male issue"):Intercourse Frequency
There has been some speculation that couples who are trying to conceive should reduce the frequency of sexual intercourse during the fertile window to increase sperm supply. This is not true for most couples. While couples with known male factor issues should consult their doctor for the best intercourse strategy, couples with normal fertility and no known sperm issues should not reduce the frequency of intercourse in the fertile window. Your probability of conception is increased when you have intercourse multiple times in your fertile window. While it is true that sperm concentrations decrease slightly with increasing intercourse frequency, frequent intercourse is still more likely to result in conception than infrequent intercourse for couples with no male factor fertility issues. Each additional act of intercourse within your fertile window increases your probability of conception for that cycle.
-
Såklart! Hemskt välkommen!Virpan skrev 2011-06-17 18:17:17 följande:Finns det plats för en till här?!
Fick MA i mars och hade en kämpig tid efter det. Jag har försökt bli gravid i 1,5 år och dessutom blev min svägerska gravid samtidigt som jag var det.
Fruktansvärt jobbigt att se hennes mage växa när min avstannade.
Beräknad BIM är på ons (22/6) och jag börjar nu få upp hoppet igen efter något som skulle kunna vara en nidblödning i onsdags (exakt en vecka efter ÄL) och bröst som känns annorlunda.
Är 34 år och de flesta i min närhet har redan barn, men när jag läser tråden här (lång tråd, har inte läst alla inlägg) så inser jag att jag inte är ensam... -
Usch, ja, det var mycket på en gång... Förstår om du tycker det är jobbigt. Du får en styrkekram och jag hoppas att du lyckas få till det där jobbet utan att behöva stressa allt för mycket... Pepp!Irmeline skrev 2011-06-18 19:55:25 följande:Deppinlägg.
Varit SJUKT stressad idag (och även de dsenaste dagarna).
En kund ville ha ett jättejobb innan midsommar, vem på firman åkte på det om inte jag? Kan ju inte säga att jag är gravid o inte får stressa! Så jobbat sjukt fort och mycket denna vecka (och kommer göra nästa) Just nu ligger ett utkast hos kund.
Sen så är jag superorolig för min mamma. Hon är cancersjuk och har blivit sämre.
Hon bor i en annan stad där jag är nu, för att se efter henne. Tror inte hon orkar många månader till :(
Sen så har jag problem med min bror.. vilket stressar.
Och så är jag sjukt otolig för att jag är på väg att få mf.
Går runt med en klump i magen och vill bara gråta
Så om jag inte får mf av andra orsaker lär jag ju få det av stress!
Inhandlat albyl minor idag. Ska börja med det imorn efter jag tempat. Vill inte att det ska förstöra tempen imorn så jag inte kan se vart den är på väg. Hoppas det inte är för sent!
Ska ta ett test imorn (sticka) och se om det är starkare ellr svagare än förra.
Och om några dagar ska jag ta digitalt (om jag inte fått mf innan).
Rädd att det ska dö utan att jag vet det, som förra gången. Kommer inte att tro på något innan VUL. Varför är det 10 dagar dit?? Skulle tagit min sista temp idag om den varit hög, ville ha mina 18.. Nu får jag nog tempa lite till och hoppas den går upp. I så fall ska jag nog lägga ner för att slippa mer stress.
Varför är det så jobbigt att skaffa barn???!!! -
FrökenEllen: Stort grattis! Vad roligt!