• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Oj jag ligger hopplöst efter i tråden... har försökt läsa allt och jag känner som ni andra, att jag skulle vilja svara på fler inlägg, men det finns så många....så jag säger bara grattis till ceke som slapp operation, vad underbart. Och så håller jag extra tummar för er som har BIM ungefär nu. Spännande!
    Här är vi på dag 8 nu så det är ca en vecka till ÄL. Bara att passa på att njuta av inte-mens och inte-sex-stress..... Men vi ska gå på sen bio ikväll, stockholms filmfestival är nu, och sitta o hålla handen i mörkret, så det är rätt mysigt ändå.
    Kram till alla som känner att dom vill ha eller behöver -
    och så mer plus!!!

• simtim
    ernlia03 skrev 2010-11-26 13:50:01 följande:
    Det var inga goda nyheter. Fostret hade dött i vecka 6 redan... Gråter Ska in på skrapning på tisdag. Fick inga tabletter eftersom det ändå bara var 50 % chans att få ut allt då och vi har en resa till London inplanerad till torsdagen. Då ville han säkerställa att allt kom ut direkt. Vi som skulle berätta för svärföräldrarna på resan...

Fruktansvärt ledsen, dåligt samvete för att jag inte mått bättre och längtat mer efter pyret, känner mig otroligt lurad. Allt bara faller. Jag var ju i vecka 11, inte alls länge till jag "klarat mig"... 
    Skickar styrkekram till dig ernlia03. Ledsen för din skull! Hoppas du och mannen kan trösta varann.
  • simtim

Får jag också vara med i avis-klubben...? Det är ju så knäppt att man gått omkring och aktat sig för att bli med barn hela tiden, och så nu när man börjar försöka så är man störtavundsjuk på en gång. Som du säger AnnJan, inte avis på något elakt sätt, utan man vill bara ha en liten själv också! ÄL-stickorna är framme nu iallafall, så nu planerar jag för varannandagsmys.

Grisen, hur går det? Testläge eller känns det som vanlig mens? Håller tummarna.

• simtim

Alltså, jag hänger inte med här.... Försökte läsa ikapp tråden igår, men internet strulade och nu är det verkligen snart läge att ta fram anteckningsboken och skriva ner vem som sa vad och vad man ville svara på...

Gratts acinna, hoppas allt går fint nu!

saftobulle, prima att äl är igång. Hoppas det går av bara farten för dig nu att bli gravid igen.

irmelie, låter som om du är hemma igen, hoppas resan gick bra fast snön ställde till det. Jag har också idén att man borde känna när man är gravid, och när man kollar runt lite så står det ju att vissa känner av det och "bara vet" på en gång, men det vanligaste är att man inte märker nånting förrän mensen uteblir. Inte vet jag...

varannandagsmetoden: vi kör vår egen variant av den, vet inte om det är bra...men iaf så försöker vi bara helt enkelt sexa varannan dag runt äl. Ibland blir det då mys på dagen med positivt äl-test, ibland dagen före och efter. Spermierna ska väl iallafall klara ett par dagar tycker jag....och vi pallar inte att sexa varje dag alltid. Vill man så är det väl bara att sexa på   men jag tror att det ska gå även med varannan dag. Hoppas jag. Väldigt mycket....

• simtim

jag menar ju förstås Ernlia!!!....hoppas resan blev ok ändå! Förlåt förvirringen.

• simtim

Goda nyheter Millan, vad skönt för er att allt ser bra ut!
    Kom igen nu alla ni som har BIM snart. Jag håller tummarna. Irmelie, det låter väldigt spännande med dina symtom!
    Här är det den vanliga dippen efter ÄL. Som att man skulle ha dåligt samvete över att man inte orkar sexa 3 ggr om dagen - det ska man ju inte behöva ha. Man läser ju överallt att många som har svårt att bli gravida får rådet att sluta med äl-test och försöka slappna av, ha regelbundet sex ca varannan var tredje dag. Men hur lätt är det att slappna av.....

• simtim

ceke, usch så tråkigt, kram till dig. klart dom ska ta dig på allvar när du ringer gyn. annars får du inte ge dig, ring nån annanstans tills du kommer till en vettig person. jag vet inte hur mycket mellanblödningar kan påverka chansen att bli gravid, men om det kan skapa problem så måste dom ju hjälpa dig!
    jag tror nog att dina vänner på middagen hade förståelse för att du blev ledsen. tänk inte på det.

igen, styrkekram.

• simtim

essalady, det känns bra att du tror på mig särskilt som jag själv inte tror det blev nåt just nu...men det är ju långt kvar till bim än. åh det skulle vara världens bästa julklapp..

• simtim

Vi har inte sagt till nån att vi faktiskt försöker, och mannen vet inte heller att jag skriver av mig här. Den enda som vet att det är barnverkstad är väl min brors fru, inte för att jag sagt det rakt ut, men hon känner mig och är rätt smart...
     Jag tycker att det är underbart att få läsa om er andra som har många av samma undringar och funderingar som jag. Ingen fråga känns konstig här. Världens bästa ventil. Jag vill inte hålla på och prata för mycket om det med min man, för på nåt konstigt sätt hjälper det mig också att ha lite perspektiv. Jag säger inte till honom när jag har äl heller, utan passar bara på att vara lite extra på   Men jag vet att han skulle tycka det var roligt om det blev ett litet pyre.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet