• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Annelie77 skrev 2011-10-03 16:12:36 följande:
    Den lever!
    Var på UL idag och det finns en krabat därinne 18,3 mm lång med 179 hjärtslag i minuten och jag är så glad! Illamåendet är tillbaka hade bara 3 dagars paus.

Gynekologen sa att nu är risken under 10% för missfall och ser allt bra ut efter v 12 dvs vid KUB så är risken under 5% för missfall.

Kämpa på tjejer det kommer att gå!!!
    Härligt att höra att krabaten mådde bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Jezza80: Attans med tanten... Rynkar på näsan Pepp & kram!

Ego: Här har tanten hållit sig borta, så nya tester är inhandlade. Är dock inte så hoppfull för hon har många dagar på sig ännu...
  • Tedax

Tog ett av apotekets tester på morgonen och det visade ett VÄLDIGT (knappt synligt) svagt streck... Men både maken och jag såg det. Och ingen mens än. Glad Hoppas, hoppas, hoppas!

• Tedax
    L Maria skrev 2011-10-04 19:49:37 följande:
    TeaTime - foto!! Håller tummarna för att det blir starkare!
    Tyvärr var strecket alldeles för ljust för att fastna på bild... Är inte jättebra fotograf heller... Skäms Men än så länge håller tantan sig borta, så jag tar ett toabesök i taget. Flört Kommer hon inte idag testar jag imorgon igen...

Tack för alla hållna tummar!

Jezza80: Vågar inte tacka ännu... Obestämd

Maria: Hoppas på tempen går upp! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-10-05 08:58:45 följande:
    EGO: Idag är det depp. Testade imorse, BIM-7, vet att det egentligen är för tidigt men det var mer bara för att. Självklart visade det bara ett streck, det är skönt att inga svaga streck visas längre för då är ju gamla hormoner borta men jag blev ändå besviken. Ju mer jag tänker desto mera känns det som om jag är ogravid och tanten är på väg. Har haft riktiga känningar i tjejmagen och bara försöker föreställa mig vilken härlig tantvärk som närmar sig, usch usch. Dessutom så känns mina bröst bara lite ömma - som före mens. Inget annat. Har mått lite illa men det beror snarare på vädret och huvudvärken än något annat.

Egentligen så trodde jag väl inte att jag skulle plussa direkt heller men långt inne har man väl ändå varit naiv och trott det, hoppats på det. Det som känns tråkigast är att kroppen har lurat mig, nu igen. Att jag aldrig lär mig. Sorry för deppet
    Bra att du vet att de gamla hormonerna är borta nu. Och du är ju trots allt bara på BIM-7 och det kan hända mycket på en vecka, håller tummarna! Glad Dessutom kan ju både känningar i tjejmagen och huvudvärk vara positiva tecken!

Millan: Håller med Marsflickan! De måste ju kolla dig ordentligt så snart som möjligt. Måste vara otroligt jobbigt att ha blödningar till och från så länge. Styrkekramar!
  • Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-10-05 19:02:48 följande:
    TeaTime: Tack för peppet Hjärta men nu vill jag ju se ditt plus!!! Ska du testa igen idag? Eller gör du det imorgon? Jag vill se ett fint foto på ett fint plus
    Ska testa imorgon igen för hitills har mensen inte synts till alls... Förvånad Pendlar mellan att vara övertygad om att jag är gravid och att tro att jag bara inbillar mig och att mensen är sen pga det är lite stressigt på jobbet just nu och att jag ätit bidrottninggelén denna månad. Obestämd Hoppas få svar imorgon...
  • Tedax
    L Maria skrev 2011-10-05 19:34:22 följande:
    TeaTime - spännande, att du kan hålla dig till imorgon...jag testade typ varje dag de första, bara för att se om det ökade...

Ego - nu verkar det som jag fått äl, i alla fall om tempen håller sig lika hög som idag, i två dagar till. Sen äl - dag 21, så sen har den bara varit månaden efter mitt första mf. Av någon anledning har jag inte stort hopp om att det tog sig den här månaden (prickade äl minus 1 och 2), är lite uppgiven så här på tolfte försöket...
    Är snarare lite feg, och orolig för att testet ska vara helt blankt eller lika svagt. Rynkar på näsan Hann aldrig få något starkt test när jag var gravid sist pga att missfallet var så tidigt, dessutom kan normal BIM vara även imorgon.

Förstår om du känner dig uppgiven, men det kan ta sig när man minst anar... Solig 
  • Tedax

Precis som jag befarade var dagens test lika svagt (och ville inte fastna på bild)... Rynkar på näsan Men vi såg det båda två. Vet ju att halterna av hormoner kan vara låga i början, men de borde ha stigit sedan i tisdags. Det börjar likna som när jag fick missfall sist, svaga tester och började blöda dag 33, vilket i så fall är imorgon... Det positiva är att jag inte blöder alls (har inte ens rosa flytningar som innan mens). Glad Den gulliga maken uppmanade mig att köpa många test. Känner mig ännu mer villrådig, men allt jag kan göra är ju att avvakta och se. Det är dock svårt...

• Tedax
    ceke skrev 2011-10-06 08:41:04 följande:
    TeaTime: Spännande Köp ett digitalt så är det lättare att utläsa!! Testen kan va svaga rätt länge, så det BEHÖVER inte va nåt galet ju!

Håller tummarna för er!!! 
    Tack för stödet! Har köpt ett digitalt test...
    Marsflickan80 skrev 2011-10-06 11:46:50 följande:

TeaTime: Nu har du ju plussat och då måste du försöka utgå från det bästa, jag förstår hur svårt det är. Försök att inte testa idag eller imorgon utan vänta tils på lördag. Klarar du det? Då borde en stegring visas tydligt. Om inte kanske du kan kolla hcg nivån med blodprov eller göra vul?

...och ska försöka hålla mig tills på lördag! Glad Försöker köra varannandagsmetoden även här. Flört Det pågår i alla fall en himla massa aktivitet i tjejmagen, korsryggen, höfterna och ljumskarna. Speciellt när jag reser mig och sedan sätter mig igen. Är normalt sett väldigt förskonad från mensvärk, men jag antar att det är detta som kan kallas molvärk. Så antingen är det mensvärk, tidigt missfall (hade dock aldrig ont förra gången) eller så är det växtvärk... Hoppas på växtvärk! Glad

Sorry, för ännu ett egocentrerat inlägg, men det är sååå underbart att kunna ventilera med er som förstår vad man går igenom! Hjärta   
  • Tedax
    villnu: Välkommen! Håller med om att det är med skräckblandad förtjusning med ger sig in på äventyret att försöka bli med barn...

NICU: Skönt att du är på benen igen. 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet