-
Fast du... jag förstår din bitterhet. IVF är t ex inget som hjälper oss som får missfall, men det är kanske samma för er PCO:are? Bitter jag med ;)Råttentottan skrev 2011-08-22 22:28:51 följande:Önskar alltså ingen missfall men börjar bli litet bitter som ni säkert förstår pch är litet avundsjuk på er det iaf fungerar en bit för... -
Japp! PRECIS så jag menar, Råttentottan... så Maria och Millan - jag har INTE plussat tyvärr, inte vad jag vet.Råttentottan skrev 2011-08-23 23:03:36 följande:Tror Saftis menar att hon velat berätta varje gång hon varit gravid men inte kunnat eftersom de bara hunnit till v. 11 som mest.
DubbelA: tråkiga besked men bra att det kommer fram nu. tänk om ni hållt på ett helt år till.
Ego: har tränat både igår och dag, tror att det hjälper psyket och enligt ceke skadar det inte att vara i form.
Saftis, Maria och Kyona: har ni hört talas om babyklistret,
ivfresan.bloggplatsen.se/2011/02/22/4679199-b.../
det verkar ha hjälpt henne och hon hade 2 missfall innan.Tror man börjar efter ev. plus. Det används i Danmark på IVF-kliniker men fungerar även utan IVF. Kanske värt att kolla upp?
Ledsen om jag trampade någon på tårna igår men var ur balans. Det är bättre nu.
Tyvärr verkar det som om tanten är på ingång, eftersom jag har spottings (kallar det Barcelona-mens... dvs lite spottings några dagar innan mensen kommer). Ingen fara Råttan, vi vet hur det är ;) Ibland är man bara helt nere under isen. Skönt att det är bättre nu i alla fall. Pepp!
DubbelA: Pepp till dig med! -
Vill bara säga att jag känner igen mig i era tankar om barn och samtidigt önska er en mysig helg, favvobrudar!
-
Ha, ha... lycka till på Stockholmsveckan! Här är det Barcelonavecka... inte alls lika roligt (spottings).L Maria skrev 2011-08-26 21:20:57 följande:Ha en mysig helg alla i tråden - för oss är det bröllop för hela slanten; makens kusin (som vi också umgås med som kompisar lite) gifter sig imorgon och vi har ettårig bröllopsdag på söndag! Nästa vecka är det Stockholmsvecka! -
Beklagar Marsflickan... Pepp!
-
Beklagar verkligen! Kramar om... och JA - 32 är definitivt för tidigt att bli föräldralös (men man får inte välja...som jag brukar säga).Irmeline skrev 2011-08-29 10:24:18 följande:Ibland verkar allt kusligt synkat i tråden. Ni andra började diskutera tackkort från bröllop samtidigt som vi skickade våra, och nu diskuterar ni tömning av hem.. Jag har tyvärr påbörjat den tråkiga erfarenheten de senaste dagarna. Och då är det inte vilket hem som helst, utan mitt föräldrahem. Min pappa dog för ett antal år sen i cancer, och nu är det mammas tur. I fredags flyttade jag henne till hospice, och om hon lever dagar eller veckor är svårt att säga, men länge är det inte. Livet känns väldigt tungt just nu. Snart 32 och föräldralös.. är inte det lite väl tidigt?
Jag oroar mig även väldigt mycket för graviditeten då all stress lett till många sammandragningar och kramp i magen, så rädd att även förlora den lille, orkar inte det också just nu. Försöker att leva så vanligt som möjligt och att inte tänka för mycket elller stressa upp mig för mycket. Lite som att gå runt i förnekelse mellan gångerna jag är hos mamma eller roddar med något praktiskt angående detta. Då är det skönt att tänka på graviditete, barnprylar etc istället, för att fokusera på något positivt.
Sen så sörjer jag också att mina barn aldrig kommer få träffa vare sig mormor eller morfar. Men sånt är livet, bara att kämpa på.. -
Tantskrället dök ju då upp, som väntat, igår... Den här månaden känns det faktiskt ok, eftersom min gynekolog vill att jag gör ett hormontest på mensens tredje dag (jag hoppades på icke-mens, som ni förstår) så han blir ju nöjd nu då. Dessutom blir det så otroligt mycket lättare på vinprovningen på fredag ;) Men nästa månad - då jäklar!
BIM, Vi över 30 som längtar...

Augusti 
18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
September 
1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
4-- Smiley
6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket)
11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11)
13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
14-- Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
25 ca?-- Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)
?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
2011
Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
2012
PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
Zalia: 17 februari (9:e försöket)
Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) -
Tack - det behöver vi, morsan ;)mallanis skrev 2011-08-30 10:23:47 följande:Hej girls Håller tummarna för er alla, det vet ni väll! ;)
Irmelie- Lite extra pepp! Har också en mamma med diagnosen cancer men har fått lyckan att behålla henne i några år efter att diagnosen är ställd men hon kämpar fortfarande med cytostatica. Vet hur jobbigt det kan vara ....
Millan- Läste om genetriken och om ditt senaste besök. Tror nog att de hade satt in det tunga artilleriet direkt om han trodde att det var något alvarlig! Du har det nog jobbigt som det är utan att behöva fundera på cancer =( stor kram till dig och hoppas att ni snart får hjälp med ivf! Som Irmelie säger Ni förtjänar det verkligen! -
Var fick du tag på progesteronsalvan?SmoochiePoo skrev 2011-08-30 11:54:20 följande:Ah glömde tillägga att både Albyl Minor och Progesteron salvan står redo att användas. Så manisk var ordet här med! -
Pepp till alla underbara brudar!