Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lycka till Smiley!! Spännande.

Råttentottan, skönt att det såg bra ut  :) 

• Irmeline

Supergrattis Saftis och Marsflickan! Glad
    Kul med plus i tråden!

Hoppas på dig nu NICU.

Trist att det blev ett mf till maria, men desto bättre att ni ska bli utredda nu!

Håller tummarna för er som håller på med IVF!

Råttentottan: Jag gick till sophiahemmet för pergobehandling. Tyckte min gyn där var super!

Pepp till er som fått mens!

Apropå klumpiga kommentarer så känner jag verkligen igen det där. Fick också höra att man inte ska vänta för länge etc.. såå störigt! Själv är jag väldigt försiktig när jag umgås med barnlösa vänner, man vet aldrig vem som försöker, vem som fått mf och vem som det är känsligt för. Med de som jag vet att det är känsligt för så försöker jag inte "rub it in their face" att jag själv är glad för min graviditet, utan vara lite mer finkänslig.

Och det där med manligt engagemang känner jag igen! Jag som tempade, gick till gyn, åt pergo, ÄL-testade, läste på etc etc.. Och tyvärr har det inte blivit bättre nu. Jag som läser om graviditet, förlossningar, föräldrapenning, ser till att vi köper det vi behöver osv. Hur mycket han än vill ha barn så tror jag lite undermedvetet att han tycker att det där är min avdelning (skulle han aldrig erkänna såklart!) Visst, jag ska inte klaga, jag är gravid och förberedelserna är mycket roligare än de för att bli gravid, men ibland är det lite segt när det känns som om man ska skaffa barn med sig själv...

• Irmeline
    NICU skrev 2011-12-20 14:48:09 följande:
    Det verkar som att tanten är på gång här. Typiskt! Gråter

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

December
    20 - Lilysweet (2:a försöket) 
    22 - Clementine (ca 20:e försöket) 
    31- DubbelA (försök ca 16) 
    31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari 
    5 - Kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8) 
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    13 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12
    16 - MariaF79 äl ca 5 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning ska påbörjas i jan -12)
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    23 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011 
    Simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försöket med IVF/ICSI)
    Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Nej vad tråkigt! Hoppades verkligen på dig!
    Kram 
  • Irmeline
    Marsflickan80 skrev 2011-12-21 11:07:20 följande:
    Daniela: Tack
    Clementine: Jag håller tummarna för dig. Det låter som att det kan vara både och, alltså antingen tant eller ett plus. Jag hoppas på det sistnämnda

EGO: Oj så sjuk och bedrövlig jag känner mig! Det var väl väldigt onödigt att åka på influensa (jag som aldrig får det) nu när jag väntar bebis!  Nåja, får utgå ifrån det bästa. Tänkte imorse att det var tur att ÄL redan har varit, så sexig som jag känner mig och ser ut. Sov inatt med: dubbla raggsockar, mysbyxor, t-shirt, jumper, täcke, halva av makens täcke. Snarkade förmodligen i massor pga nästäppa, hostar ut äcklig slem och dessutom lika glansig i ögonen som en pundare dock så är jag nog fint rosig om kinderna och röd om läpparna pga febern Tungan ute
    Det är vanligt att bli sjuk precis i början av graviditeten. Kroppen sänker immunförsvaret för att inte stöta bort den nya varelsen. Jag fick munsår precis efter jag plussade, men efter det har jag varit superfrisk!

Apropå feber (värme) är v. 6 och 7 värst, men du har väl inte hunnit komma så långt än, så förhoppningsvis går febern ner tills dess.
  • Irmeline
    Smiley skrev 2011-12-27 22:47:30 följande:
    Asch, jag vet inte, men jag tror inte det blev något. Har haft bruna spottings i ett dygn nu och det gör ont på ett annat sätt i magen. Inte att det drar och molar som tidigare. Inte ömma bröst heller för den delen. Det försvann på julafton. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Men ni vet, man känner ju på sig sånt.
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Får göra som Jojjo och se det positiva i det man har istället.

Kram på er tjejer.
    Har du testat? När ska du ha din mens?
    Hoppas fortfarande!
    Kram
  • Irmeline

Ser att ni pratar om hantering av mf..
    När jag fick mitt MA så var det ju lite utdraget. Jag var på inskrivning och bad om ett dateringsVUL så vi skulle kunna boka in KUB. Då allting var jättesmått så förstod jag att det skitit sig även om BM och läkaren försäkrade mig om att jag förmodligen gått kortare än vad jag trodde och jag fick ny tid 2v senare för VUL.

Eftersom jag åkt iväg kring lunch från jobbet till inskrivningen så fanns det ju ingen möjlighet att plötsligt gå hem, så jag åkte tillbaka till jobbet. Sen gick det två låånga veckor till nästa VUL. Var en fredag och de såg att det hade avstannat. Jag fick rådet att åka till gynakuten och be om tabletter (finns bara på sjukhus). Så först tillbaka till jobbet på fredag em, sen till sjukhuset fredag kväll och fredag natt tog jag tabletterna... Tillbaka på jobbet på måndag igen.

Nu i efterhand kanske det var lite väl "duktigt" att inte vara hemma, jag bearbetade inte riktigt utan var väl mer eller mindre deprimerad över detta i 6 månader, fram till våren då jag fick mina pergotabletter. När jag plussade på andra kuren hade jag faktiskt mått ganska bra ett litet tag. Jag tror jag kanske mått bättre snabbare om jag bearbetat mer där och då, men det är ju också svårt att veta.

• Irmeline

Hej gris, kul att se dig igen! Hoppas på riktigt plus!!! Glad

Apropå gynekologer så var jag superrädd för båda när jag var yngre, hatade att gå till BM för att få p-piller.
    Men sen så klantade jag mig och blev gravid. Första gången jag kände att besöken bidrog till någo för mig, var så glad att någon kunde hjälpa mig! Fick en manlig läkare och kände enbart tacksamhet, var inte så nogräknad längre.
    Efter det botades min gynekologskräck, vara sig det var manliga eller kvinnliga. Och nu efter alla kontroller och VUL med pergo etc så är jag än mer luttrad Flört

• Irmeline
    Aruba skrev 2012-01-12 10:34:03 följande:
    Läste i denna trådan att ägglossningstest viasar positivt för sent för oss över 30. Stämmer det? Använder Clearblue och där syns ju ett svagt dubbelstreck redan innan ÄL, dvs innan man får "glad gubbe" (nu syftar jag inte på maken *s*) 
    Det kan vara så men behöver inte vara så, jag hade ÄL strax efter stegringen (glada gubben).

På tal om glad gubbe har jag inte sett mycket av sådan sen jag plussade, varken den ena eller andra sorten.. ;)
    Tror aldrig jag haft så låg sexlust i hela mitt liv!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet