Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Annelie77 skrev 2011-09-06 21:03:52 följande:
    Kan meddela att Clearblues digitala test upphör att fungera när man har tappat den i toastolen Tungan ute # kisshumor
    Hi, hi... antar att du testat? Visste inte att du höll på med forskning ;)
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-09-06 21:28:34 följande:
    Polarantis - vi hade äl på samma dag då, är också på 6 DPO! Jag testade ju positivt redan på 8 DPO och eftersom jag är kung i testnarkomanernas land så...tja...håller jag koll...

Ego: igår var en riktigt riktigt dålig dag... Såg på fb att en gammal kompis till mig fått barn (vi umgås inte och jag visste inte att hon var gravid, vi är inte kompisar på fb utan har bara gemensamma vänner) + att jag läste en undersökning infertility.about.com/od/tryingtoconceive101/... som återigen bekräftar att det går fortare för "alla andra" - är så otroligt ledsen över att vi nu försökt i ett år och ännu inte har lyckats fullfölja en graviditet... Fick ett riktigt sammanbrott igår kväll och bara grät och grät, har gått runt idag med svullna ögon och ont i huvudet och haft nära till tårarna på jobbet... Fan vad jag hatar det här just nu!
    Kramar om och peppar!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-09-07 18:54:06 följande:
    Hej Sophy, vi har saknat dig! 

Kul att du har fått igång ägglossningen, men tråkigt att du har varit deppig. Men som sagt att försöka få barn länge och ha problem med det är en oerhörd påfrestning. 

Prodigy: I Västmanland verkar de ha bra rutiner, man kanske skulle ha flyttat dit när jag jobbade där.

Idag har jag haft den bästa dagen på evigheter! 

1. Äntligen vet jag vem som kommer fatta beslut om de skriver en remiss för IVF PGD, naturligtvis en chef då det är en kostsam behandling. Sen om jag får remissen är en annan sak men nu är bollen i rullning iallafall. Jag kommer inom några veckor att veta om de skriver en remiss iallafall. Om de inte gör det kommer jag att bråka och om inte det funkar så får vi göra det privat utomlands. Då blir det inget nytt badrum i vinter

2. Idag har jag knappt blödit någonting. De senaste dagarna har blödningen minskat men idag har det bara kommit lite, lite, så kanske är det på väg att upphöra? 5 veckor har imorgon gått sedan aborten.

3. Hantverkarna har varit här och gjort klart det sista, så nu kan vi betala ut det sista av deras betalning som vi hållit inne för att jobbet inte är klart. Det skulle ha blivit gjort för flera månader sen.

4. Jag har orkat ta tag i att få träffa någon att prata med, nu via jobbets företagshälsa. 

Millan

Bra jobbat, tjejen!
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-09-07 20:15:18 följande:
    Millan: Va fint att höra att det går framåt! På flera olika fronter

Lycka till med utredningarna alla ni som är på G att påbörja eller har påbörjat era! Känns som att ni är flera som håller på med det nu. 
    Japp! Jag var på min första träff idag. Alla prover hittills ser bra ut, men det är några till som ska tas. Läkaren sa att jag skulle höra av mig så fort det blev plus igen, så skulle hon fixa Trombyl till mig (det har jag ju redan, men det var ju bra). Hon påpekade att det ju är 50% missfallsrisk när man är i min ålder, men jag kaxade till mig och sa att "då är det ju 50% chans att lyckas oxå" och det gav hon ju mig rätt i... Får se hur det blir vidare...snart är det ju ÄL och då vet ni ju vad som vankas här i Stockholm ;)
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-09-08 21:32:23 följande:
    Bra att det kommit igång ordentligt med utredningen.
    Hoppas trombyl är mirakelmedicinen för er. {#emotions_dlg.flower}
    Tack!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-09-08 22:01:48 följande:
    Saftis - skönt att proverna hittills visat bra, eller ja, både ock - hade man hittat något som var avvikande kunde man ju "fixa" det... Får du progesteron också tror du...?
    Vet inte...får se.
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-09-09 09:02:20 följande:
    Mycket spännande nu, imorgon ska jag testa, börjar bli rätt så säker! Metallsmak idag. Wiiihhh!!
    Håller alla mina tummar jättehårt!
  • Saftmedbulle
    Tedax skrev 2011-09-09 17:20:36 följande:
    Hoppas det finns plats för en till i denna härliga tråd. Glad Har följt den och känner igen mig i så mycket...
    Så klart! Välkommen hit!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-09-10 10:16:15 följande:
    Polarantis - hoppas att du lyckas så att vi får 50% utfall på vår äl-dag; jag har testat negativt och börjar känna av värken i magen. Har dessutom råkat ut för lite spottings både igår och idag - händer i princip aldrig annars...
    Fick igår veta att en tjej på jobbet (inte någon som jag jobbar med eller träffar så ofta) var gravid och beräknad i början på februari, vecka 19, bara någon vecka efter oss om vi fått behålla nr två vill säga... Urk, just nu känns det bara tungt, tungt, tungt....
    Nä, Maria... inte deppa nu... Men, jag förstår - det är en himla berg-och-dalbana det här med bebisverkstad. Peppelipepp!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet