Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

MD77: Har också molvärk, tyvärr...

Irmelie: Usch, stackars dig... Hemskt ledsen för din skull, men hoppas verkligen att du stannar kvar här (kram!).

Jag var inte heller särskilt sugen på barn förut och hade ingen att skaffa barn med heller, så det var aldrig aktuellt. Har fortfarande lite svårt att se mig själv som mor, men är hur glad som helst för min graviditet.

• Saftmedbulle

Irmelie: Vi håller tummarna för dig att det kommer att funka som det ska och att du snart sitter med plus igen.

Gris78: Här är det bra. Lite illamående lite nu och då bara och brösten ömmar en del (men wow, som de ser ut... både jag och maken gillar det ;) Inskrivning hos BM på torsdag, sen åker vi bort torsd-sönd, så då blir det väl en hel massa att läsa ifatt här, misstänker jag (men kul!). Vi ska hälsa på mina föräldrar... Gud, vad jobbigt det kommer att bli att hålla tyst (fast vi ska inte berätta förrän till jul)!

FruKM: Tråkigt att höra om din famij. Hoppas det blir bättre snart... (styrkekram!)

Mallanis: Syns det något på dig? Har läst i andra trådar med BF juni att de börjat få magar, men på mig syns knappt något alls...

Rosavit: Wiii! Grattis! Hur skoj som helst!

• Saftmedbulle

Mallanis:
    Känner igen det där... är också sanslöst trött. Än så länge har jobbet inte blivit lidande. Är lärare, så den här veckan har jag faktiskt höstlov (även om jag har 75 uppsatser att rätta, men de kan jag ta lite nu och då och ja...sovmorgon blir det ju den här veckan-inte helt fel).
    Ja, visst kan det vara svårt att tänka på vad man äter...funkar lite olika för mig. Har dock märkt att vatten med citon hjälper mot illamåendet, så det intar jag varje dag.

• Saftmedbulle

Mallanis: Nä, det är just det... det syns inget. Är väl egentligen ganska praktiskt, så att det inte dyker upp frågor, men ja,,, man undrar ju. Ska på inskrivning på tordag, förhoppningsvis blir man lite klokare då :)
    Har du redan gjort VUL? Trodde inte man gjorde det förrän v. 18... men jag är helt grön på det här området. Fick du be om VUL själv eller var det BM som fixade?

• Saftmedbulle

Pingla77: Jag kände mig kräkfärdig några  dagar innan BIM och hade molvärk, så jag hade väl på känn att jag hade plussat.
    Dessutom hade vi helt säkert prickat in ÄL (tidigare var vi helt ute och cyklade) så man hoppades ju. Men... helt säker var jag ju inte förrän gravidtestet visade plus (har foto på det, i fall jag skulle tvivla, vilket man gör ibland när man inte känner nånting alls)

Inskrivning hos BM imorgon... Inte annat än att man är lite nervös, faktiskt, men det ska bli hemskt spännande.

Låter jobbigt det där med pilleravvänjningen, Har aldrig själv använt sådana så jag slapp det. Nu är jag full av hormoner istället och kan börja gråta för ingenting. Hörde en jättesorglig låt på radion i eftermiddags och ja...så var det kört igen. Ska tydligen vara helt normalt, men det är ju lite påfrestande för ens partner...

MD77: Hur går det för dig?

Irmelie: Vi håller tummarna för att du snart är på banan igen!

• Saftmedbulle

P.S Blev förresten klar med första stickade babytröjan idag. Blev jättefin så nu ska jag ge mig i kast med nästa (jag VET att det är tantvarnening, men ok)!

• Saftmedbulle
    Mallanis: Vad skönt att det gick bra på VUL!!! Jovars... snart är tröja nr två klar... Hoppas oxå på att våran lilleplutt blir kvar till juni :)

simtim: Vi håller tummarna!

Pingla77: jag testade på BIM+2 och det gav utslag direkt...

Har just varit hos mina föräldrar i Skåne tordag till söndag UTAN att berätta... Vi känner oss jätteduktiga. Min pappa frågade "har ni några sommarplaner?" He, he, tänkte vi, men svarade bara "vi ska nog ta det lugnt i sommar..."
    Vi var på inskrivning hos barnmorskan  i torsdags, innan vi åkte. Hon var hur gullig som helst, blev lite prover och så. Vi fick i hemläxa under helgen att fundera på fosterdiagnostiken (KUB+Nupp), fast vi bestämde oss ganska snart för att inte ge oss in i det. Vi tycker att proverna visar för lite och att risken för missfall finns ju ändå där... Fick i alla fall tid för RUL i januari, så nu är det bara att vänta...

Hoppas ni fått en skön helg och jag önskar er som nyss fått mens lite extra lycka till nästa omgång!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    ?? -- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011. (tog sig på sjätte försöket)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet