Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hm har googlat (som vanligt) och verkar som klumpen är vanlig just vid äl.. Hmm men jag är nästan en vecka före ÄL. Nåja tur i alla fall att man inte är mellan äl o bim för då hade man garanterat tänkt att det var ett misstänkt gravtecken. :) Nån här som ser Idol? :)

• ifyouweremine

Gris, håller med om att Jay är bäst. Ang. klumpar så skulle du garanterat inte ha missat om du fått en sån som jag fick. Jag har inte fått nån tidigare så det kan ju varit nåt tillfälligt. De här trådiga flytningarna har jag dock inte lyckats identifiera ännu, inte ens när jag vetat att jag har äl. Hala och genomskinliga är de, men inte trådiga sådär så man kan göra en "bro" mellan fingrarna..

• ifyouweremine
    Gris78 - Ja jag är också lite osäker. Linnea gillar jag, när hon får sjunga i sin genre. Daniel känns som han har talang bortom pojkbandsstilen också. Hoppas att det tog sig nu när ni sexade på rätt dag. Egentligen borde det ju räcka med ett tillfälle kan man tycka!

Det diskuterades tidigare vilken väntan som är värst - inför äl eller inför bim. Jag tycker nog att väntan inför äl är allra tråkigast, men fördelen är ju att man kan tänka på lite annat än bebisverkstad då. Väntan inför bim är mycket mer spännande eftersom man kan leta efter tecken, men samtidigt är den ju mer frustrerande också eftersom man inte kan tänka på nåt annat.
  • ifyouweremine
    Irmelie - Har du bestämt dig för att inte hoppas? Låter så sorgligt, men å andra sidan, då blir ju glädjen desto större om allt trots allt är bra. Och så är man kanske mer beredd att börja om ifall det inte skulle vara bra. Det är nog sunt ändå. Men JAG hoppas i alla fall. ;) Har du några gravkänningar eller känns det ingenting?

Maria79 - Har aldrig testat CB:s tester så har tyvärr inget svar. Men det låter ju spännande med äl-känningar! Hoppas du får positivt imorgon!

Jojjo55 - Härligt! Jag tyckte också det var en speciell känsla när jag började med äl-testerna. På nåt sätt kändes det som man hade bebisverkstaden mer i sina händer än annars.

Själv så fick jag helt plötsligt ett starkare streck på äl-stickan än igår! Det är nästan lika starkt som kontrollstrecket. Förra månaden var det så dagen innan jag fick positivt på stickan. Hmmm så undrar om äl är på g redan nu alltså.. egentligen borde det inte vara förrän på onsdag. Men det kanske kan förklara att jag haft väldigt äl-liknande flytningar de senaste två dagarna..

TUUUR att jag började testa igår, hade egentligen tänkt vara slapp och vänta tills måndag! Och tur att jag testar med stickor över huvudtaget, annars hade det nog blivit lugnt med sexandet den här helgen eftersom både jag och maken jobbar sent..
  • ifyouweremine

Irmelie - Jag tycker det låter rätt positivt ändå. Inget blod och fortf gravidkänningar. Särskilt molvärken tyder ju på att nåt växer. Har läst att om fostret dör så slutar man känna sig gravid.

• ifyouweremine
    Daniela01 skrev 2010-10-24 09:05:32 följande:
    drömde idag om att jag plussade, men det är 4 dagar kvar till BIM.
    hoppas hoppas hoppas Glad
    Åh hoppas hoppas!! Hur känns kropp och knopp? Några gravsymtom?
    Själv har jag två kompisar som senaste veckan drömt att jag fått barn. Ingen av dem har drömt så förut och den ena av dem vet inte ens att vi försöker. Hoppas att det är ett tecken.. :)

Millan75 - Hur lång tid tar det innan ni kan få svar på om ni har ärftliga anlag? Och om ni har det, vad innebär det egentligen? Är det att risken är mycket större så att ni måste göra fostervattenprov vid nästa graviditet? Kan man få barn med downs utan att ha anlag för det? Jag kan inte så mycket om just downs, men vet lite om genetiska sjukdomar generellt, bär själv på anlag för en, men som tur är bär inte min make på det.

MD77 och Rosavit - Mindre än en vecka tills BIM för er också ju! Hur går det för er?
  • ifyouweremine

Själv så fick jag positivt på äl-stickan idag! 4 dagar tidigare än väntat. Undrar om det innebär att BIM också kommer 4 dagar tidigare.. Förra månaden hade jag 13 dagars lutealfas. Hm, jag gillar inte riktigt att det blivit oregelbundet nu.. Dessutom, igår kväll när jag var på toa så fick jag en liten strimma blod på pappret. Oregelbundet OCH mellanblödningar, tyckte väl att det var lite för bra för att vara sant att min cykel var klockrent 28 dagar mina tre första mensomgångar efter spiraluttaget. Har dock inte fått något mer blod på pappret eller trosan, så det kan ju ha varit något sår också. Men men.. det är bara att köra på och hoppas att det funkar trots oregelbundenhet.

• ifyouweremine

Jag tar och ändrar mina datum lite..

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~ 25 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• ifyouweremine
    Millan75 - Jag tycker det är intressant i alla fall! :) Och det känns som om man borde vara lite insatt i det nu när man är 30+ också.. risken för att få ett barn med downs ökar väl efter 30 om jag förstått rätt. Undrar varför det är så egentligen.. men jag antar att det är nåt i kroppen som funkar sämre när kroppen börjat "förfalla", kanske folsyrametabolism som du nämner. Extra viktigt att äta tillskott av folsyra då kanske?

Hehe nej gravid kan jag inte vara. Mensen slutade ju för en vecka sen bara. Utom igår har vi bara sexat en gång efter mensen, och det var två dagar efter att mensen slutade. Såååå tidig ägglossning kan jag knappast ha! :)

MD77 - Haha låter sådär kul med gasigheten. Men vad gör man inte för att få till en bebis? :) Håller tummen i alla fall, rapportera gärna om misstänkta tecken under veckan.
  • ifyouweremine

Hmm brukar ni få en liten, liten blödning i samband med ägglossning? Det är tydligen vanligt, läste jag. Det är en blödning som uppstår när ägget släpps (det är dock vanligt att man inte märker av blodet varje månad). Och jag fick ju en liten strimma blod på pappret igår kväll som sagt. Men betyder det i så fall att ägget släppte redan igår? Det var ju först idag som äl-testet var positivt. Igår var det ju bara nästan lika starkt.. och som jag förstått det så sker ägglossningen inom 24-48 timmar efter att äl-testet visat positivt. Gud så förvirrande detta är.. och egentligen kvittar det ju, för vi sexade både igår och idag, men känns bara som det vore gött att veta.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet