• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hehehe det där med att göra en bro med fingrarna är nog något jag inte kommer att prova, varför göra det när man har stickor....

Alltså från att jag varit emot och tyckt att det varit pinsamt med stickor så kommer jag nog aldrig att vara med FÖR stickor. D ba toppen!! :)

Essalady - lite kluven på vem jag har som nr 2 i Idol...vem har du??  Sedan så tycker jag att fel person åkte ut igår. Geir är alldeles för mycket Lasse Berghagen, för att inte tala om Weisetönten....

:) 

• Gris78

Essalady - Kul att du tycker annorlunda än de flesta andra om vilken väntan som är värst. :) Själv tycker jag som de flesta andra dvs tvärtemot din åsikt.

Ja vi får hoppas att det tagit sig det räcker ju med fullträff ett tillfälle. En gång vid rätt tillfälle! Jävligt lätt att sig en annan att göra. Håller tummarna för oss alla och lite xtra för min egen del. :) 

Hade du en hel vecka kvar till ÄL? Aja du har ju du din chans kvar för denna månad tillskillnad från en annan. Tycker mitt ÄL går så fort och alla andras i den här tråden mycket långsammare. 

Idol Linnea har en intressant stil det håller jag med om, Daniel vet jag inte vad tycker... 

:) 

• Gris78

Irmelie - jag håller med dig, tror inte killarna fattar riktigt förens de står där med barnet i famnen. Vi har/får ju ett litet annat förhållande efter som vi släpar runt med barnet i nio långa månader..

Jojjo55 - Jag vart oxå på glatt humör efter det att jag beställt mina stickor, vet inte varför riktigt men det kändes som att det blev ett annat allvar eller med verkligt. Tror jag upplevde det hela rätt diffust innan.  Nu har man mer säkerhet på att man är ute u rättan tid. När det gäller sånt här så är jag helt klart för lite xtra kontrollbehov, vanliga fall så är jag inte jätteförtjust i det men det finns väl undantag.

• Gris78

Essalady - Jag skulle ha haft äl den 23:e dvs ikväll men enl stickorna så hade jag den 19:e. Mitt streck var väldigt mycket starkare än kontrollstrecket.... ÄL för tidigt är helt möjligt, jag började med stickorna tidigare just för att jag misstänkte att smetkänslan jag har varje månad har med ÄL att göra vilket det oxå hade.  Jag har ju väntat på datumet som kalendern sagt.  Är det nästan lika starkt nu så tror jag att strecket kommer att lysa mer än någonsin imorgon... det gjorde det för mig i allafall.  :)

• Gris78

Saftis - ja fick till det men inte två dagar i rad tyvärr vi var båda alldeles för trötta. Blev inte med en dag emellan heller.  

Essalady - det låter bekant med den där lilla lilla blödningen har inte lagt på minnet när den kommit i jämförelse men ÄL tyvärr... ska tänka på det nästa gång.

Är det någon som vet om tidigare ÄL betyder att man har BIM tidigare?? Asså tex ÄL 3 dagar tidigare ger 3 dagar tidigare bim dag??

Nu har jag blivit förkyld efter att jag nästan bekämpat Bältrosen, - undrar vad som kommer härnäst?
    Nåt verkar festa rejält på att mitt immunförsvar ligger lågt förnärvarande.

• Gris78

Mellanis - *asg*  ja ett plus vore lustigt, trevligt med nåt positivt med mitt uppenbarlligen hårt ansatta immunförsvar.  Jag hoppas innerligt att du har rätt och att det kommer fram vetenskap som påvisar att sänkt immunförsvar ökar chanserna för att bli gravid. :)

• Gris78
    Saftis - att du kan sticka känns som en kunskap som försvann med sena 70-talisterna. Sticka på du bara låter helmysigt tycker jag... - får gärna sticka till mig med, jag tror att om/när jag väl ska ha barn så kommer jag att få en tjej först.  Tror ni att ens syskonbarn kan sia om vilket kön man ev kommer få på sitt eget barn? Eller är det mannens gener som styr mest??

Essalady - jag som sagt samma funderingar som du när det gäller äl förskjutningar  och BIM datum. Däremot så ser jag inte varför eller hur cykeln skulle kunna bli kortare bara för att ÄL kommer tidigare? 

Hmmm vem var det som var google mästare här?? Kan googlemästare tänka sig att googla på ovanstående mysterium? Eller är det så att vi måste ta till BM? Känns lite drastiskt...

GladGlad

Ansl30 - kör så det ryker!!

Jojjo55 - spännande!! Meddela snart och testa snart om det inte löst sig den trist vägen...

Förra månadens plus utdelning var rätt generös, hoppas på samma denna månad. 
    Mer plus!!
  • Gris78

MariaF79 - jag hade ÄL på dag 10 (19/10) har jag en 24 dagar cykel då? Så kort cykel har jag aldrig haft... 
    Det är en intressant månad helt klart. :) 

• Gris78

Jag har uppdaterat mig själv i listan för denna månadsförsök. :)

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~ 26 okt (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet

• Gris78

Ja det är verkligen ett under när man tänker på allt som kan gå fel alt ska gå rätt.

Nu är det i form med Anna Anka....- fan jag vill träna med henne istället för fröken neg som är nu. :)  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet