Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

NICU skrev 2012-01-03 14:08:05 följande:
    Grattis simtim - härligt! :)

Just nu går jag i en "vänta-på-att-mensen-inte-ska-komma-tid"... och det känns som att tiden är oändligt lång fram tills dess fast att det bara är cirka 2 veckor... ;)
    Ja, ibland känns det verkligen som om tiden sniglar sig fram.
  • Saftmedbulle
    Tedax skrev 2012-01-03 19:59:22 följande:
    DubbelA och kristin10: Usch och fy för tantbesök! Pepp & kram! {#emotions_dlg.flower}

NICU: Ja, det är seeegt att vänta...

Ego: Själv väntar jag på att det ska bli fredag för då ska jag testa. Glad Känns som jag har en hel del symptom så det blir säkert ett fett minus... Rynkar på näsan Kan t ex inte dricka te längre (kris & panik, gillar verkligen te... Flört), spydde till och med av det på jobbet igår...
    Ha, ha... hope you´re wrong och att du plussar!
  • Saftmedbulle

Jojjo: Vad skönt att ni är på banan igen! Lycka till!

EGO: Träffade en liten fem veckors-bebis idag...oj, oj, oj, vad söt han var... Har varit hos svärisarna den här helgen och ja... svärmor tyckte att jag såg lite hängig ut (kan ju inte säga till henne att jag mår illa för att jag är gravid... inte än...)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-08 18:43:52 följande:
    Jättelycka till Maria! Spännande!

Åsali - Hoppas som sagt det tar sig så ni slipper hela ivf-processen, om inte lycka till!

Härligt Millan!

EGO: Slut på ledighet och imorgon gäller jobb. Usch!
    Samma här... inte ALLS sugen på att jobba :(
  • Saftmedbulle

VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)

• Saftmedbulle

På tal om gynekologer... mitt ex är gynekolog och ja... alltså de ser på det på ett mycket professionellt sätt om man säger så ;)
    I början tyckte folk det var så roligt att skämta om "jaså, träffades ni på kliniken? eller Aha, då får du gratis undersökning hemma?
    Själv föredrar jag nog en manlig rent av, men... det spelar ingen roll vilket.

• Saftmedbulle

Jojjo. Det gick bra att jobba, men är grymt trött (och då har ändå inte barnen kommit än...kommer imorgon= full rulle...)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-09 19:57:30 följande:
    Åååå, vad skönt! Vågar mig på ett litet grattis

Känner detsamma m jobbet, usch för tuff start och då kommer eleverna inte förrän imorgon...
    Tack!
    Känner mig SÅ duktig... har klarat två dagar på jobbet, fast jag bara har lust att kräkas hela tiden. Hade jag haft kräksjukan hade jag ju sjukskrivit mig, men graviditet är ju ingen sjukdom ;)
    Ungarna var hur gulliga som helst - de såg att jag mådde dåligt och blev oroliga, men jag lyckades snacka mig ur det. Sedan skötte de sig exemplariskt hela dagen...hmm, hoppas det håller i sig...
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-01-09 22:33:54 följande:
    Hallå, det var xtremt länge sedan man var här.... - kommer ihåg ni "gammlisar"

Kul att se att denna tråd lever fortfarande, har slängt er en tanke då o då.

Det har varit en helt galen dag... :)

Kram till er alla 😊
    KUUUUL att se dig! Har saknat dig... Hur är läget?
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-01-10 14:11:32 följande:
    Dubbel A: Ja jag fick plus på cb, testade igår...- måste ju vara tryckfel.
    Har köpt ett till test nu, den digital varianten. Hoppas på mer def svar.

Har fått för mig att värk i svanken eller svanskotan är ett dåligt tecken..

Förutom det och illamående som är som en blodigel just nu då är allt väl.

du verkar ha en hel del att stå i? - går det bra tycker du?
    Ha, ha... Du är på smällen! Mega-grattis!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet