Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Anwen skrev 2012-03-09 20:23:50 följande:
    Irmeline - Grattis till dottern! :)

DubbelAA - va skönt att ni får gå vidare med IVF!

Jojjo - Beklagar verkligen! Förstår att det är skitjobbigt och tror ni gör rätt som tar en liten paus just nu. Ta vara på det som är och NJUT! det andra kanske kommer tids nog ändå. Kram!

Kattflickan - Ajaj! Mindre trevligt :S. Men trevligt med lite trädgårdsfix, längtar efter att komma igång så smått jag också (har ingen trädgård dock, bara uteplats), men hinner inte just nu så får nog vänta två veckor till, skulle behöva fröså lite.

Pingla - Jisses vad med äggblåsor! Grattis till det och hoppas på positivt utfall!

L Maria - skönt att ni fick komma igång med utredning så snart ändå!

EGO - BIM idag... Har haft liite liite färgade flytningar då och då senaste veckan, men väldigt sparsamt. Har och har haft antydan till mensvärk. Smått illamående emellanåt. Inget plus, ingen mens. Suck! Tycker inte om när den är sen... om den ändå tänkt komma kan den väl komma när den ska?! Hade hoppats kunna boka tid idag för spolning nästa vecka, men så blev det ju inte. Kommer säkert inatt eller imorgon.. men jag mår dåligt av detta mellanting, antingen kunde den kommit igår eller imorse som väntat, eller inte alls! Men sån tur har man väl inte :S.
    Vi håller tummarna för att den fula tanten inte dyker upp!
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2012-03-10 07:11:57 följande:
    Saftis: Tack! Känns verkligen skönt att gå vidare nu o slippa en insemination till. Hade nog känts annorlunda om jag hade märkt att något hänt vid inseminationerna men som det är nu har jag aldrig gått ens en dag över tiden under alla år vi försökt eller vid inseminationerna. Hoppas så att IVF ska hjälpa oss bli gravida!

Aruba: Spännande med akupunktur! Hoppas det hjälper er!

Ego: Var hemma från jobbet igår...IGEN! Började bli förkyld i veckan men trodde verkligen att jag skulle klara av att jobba veckan ut men igår så vaknade jag o hade hög feber igen. Så himla less på detta. Hela året har jag varit förkyld med feber igen o igen o igen. Jag försökte verkligen ta mig till jobbet men jag insåg att jag inte ens skulle klara av en timme där så det var bara o sjukskriva migRynkar på näsan Sen sov jag nästan hela gårdagen o nu känns det iaf som att febern är borta. Nu är jag lite rastlös o har ont i kroppen för att jag legat för mycket i sängen Skrattande HAr dessutom slut på nässpray så jag kan inte andas när jag ligger ner så därför är jag uppe klockan 7 en lördagmorgon. Hoppas nu att förkylningen släpper för på fredag drar vi till THAILAND!!!Solig
    Vilka lyxlirare! Ha en riktigt skön resa! (och krya på dig!)
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2012-03-11 08:38:33 följande:

Ego: Hade en jättejobbig kväll igår. Skulle ha tjejkväll här hemma hos mig o febern var borta o det skulle bara ätas gott o kolla Mellon så jag kände att "jo det orkar jag". Borde ha skippat det för efter ca 10 minuter var det en tjej som berättade att hon var gravid! Som ett slag i ansiktet!! Jag började nästan gråta men bet ihop o gratulerade o sen var det bara att visa god min tills dom gick hem. Vilken skitkväll det blev! 3 tjejer som redan har barn, 2 som är gravida o så var det jag!!! När sambon väl kom hem så bröt jag ihop o så satt vi här vid köksbordet o var ledsna tillsammans. Han hade upplevt typ samma sak där han var för där var ju han som ska bli pappa nu. NEj fy fan vilken jobbig kväll det blev. O jag kan vara lite "vidskeplig" ibland (ni vet så där: om jag klarar det här så kommer jag att få jobbet) o nu tror jag att det är så att vi aldrig kommer få egna barn eftersom vi tycker det är jobbigt när alla andra blir gravida. JAg vet ju att det inte är så men iaf! Det som är skönt är att sambon känner likadant o igår sa han "vi måste hålla ihop du o jag" o det är verkligen så det känns just nu. Vi mot världen!
    Nej nu ska jag nog bara dra något gammalt över mig o gråta ut allt det onda!

Kram på er!

Oh, nej... Jag förstår verkligen känslan. Vad jobbigt -  och så måste du sitta där och vara "den goda värdinnan"... Gråt ut och ja... ni måste hålla ihop och kämpa tillsammans.
    Klart att ni kommer att få barn - det tar bara lite längre tid för er (för det MÅSTE vi tro...)! Styrkekram!
  • Saftmedbulle

EGO: Vi hade "komma-ut-fest" för ett gäng kompisar igår och ja... jag tänkte faktiskt på det du skrev, DubbelA, att någon kan sitta där och ta rejält illa upp... man vet ju inte, faktiskt, hur alla sitter och tänker...
    Det som är bra, i våran sits, är att (eftersom jag är lite äldre) en del redan har barn (som är stora). De som inte har är ganska unga och är inte (vad jag vet, men det är just det - hur ska jag kunna veta det?) i den fasen riktigt än... Den enda jag var lite orolig för är en kompis som är singel och gärna vill ha barn (det vet jag), men hon blev uppriktigt glad för min skull och bad t o m att få se ultraljudsbilderna (jag menar, det hade ju inte JAG gjort om jag tyckt att infon var jobbig... skulle aldrig själv ha föreslagit att visa bilderna, inte ens mina föräldrar har sett dem..). Mycket att tänka på... men... skönt att ha kommit ut ur garderoben nu i alla fall.

• Saftmedbulle
    NICU skrev 2012-03-11 12:20:51 följande:
    Skickar över en hälsning till er alla!
    Mig går det ingen nöd på här borta - någon som vill komma hit?! ;)

Jaaa! JAG vill!
  • Saftmedbulle
    Liljekonvaljblomman skrev 2012-03-12 08:27:39 följande:
    Får jag hoppa in här???
    Så klart! Hemskt välkommen!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-03-12 14:10:45 följande:

DubbelAA - Usch och fy och blä! Stor kram!

Saftis - Skön att vara ute ur garderoben

NICU - Såg väldigt obehagligt ut, ha de nu fortsatt äckligt trevligt

Tack alla för pepp och snälla ord, det värmer Hjärta

Liljekonvaljblomman - Välkommen!

EGO: På jobbet igen och det känns skönt. Mår faktikst oförskämt bra och i eftermiddag ska nytt träningskort inhandlas. Upp ur rännstenen ska jag! Blir det ingen bebis så ska jag f...n kunna visa mig i bikini utanför vassen i sommar För att inte glömma alla after work jag ska spring apå hela våren. Skam den som inte försöker njuta av det som finns att njuta av

Det är rätta takter, Jojjo! Go, go!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-03-12 14:51:09 följande:
    Två av fyra ägg befruktade och har gått iväg till biopsi. Hoppas verkligen att minst ett är friskt.

Millan
    Håller fetaste tummen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet