Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2012-03-13 13:10:08 följande:
    Vi får sätta in två om vi vill, vilket vi vill.

Jo, det är goda nyheter.

Millan
    Jätteskönt! Grattis!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-03-14 14:36:21 följande:
    Pingla: lider med dig, förstår hur det känns. Jag hade verkligen hoppats på att du skulle få minst ett ägg. Kram!

Känner mig hemsk över att säga att det gick bra för mig idag. Två fina blastocyter fick jag insatta. Det ena såg riktigt bra ut, den andra såg bra ut men lite mindre utvecklad. Nu ska jag ta det lugnt. Känner mig oerhört tacksam över att vi åtminstone har en chans nu.

Millan
    Vad skönt! Önskar dig lycka till!

Pingla: Känner med dig... inte alls kul... Styrkekram till dig!

Tedax: Japp... nu är det dax att tro på din graviditet! Håller alla tummar!
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2012-03-16 07:27:25 följande:
    Tänkte bara passa på o önska er några trevliga veckor nu brudar. Håller tummarna för er alla o ska försöka att inte kolla in här alltför mycket nu för...idag drar vi till Thailand!!Solig Vet att jag tjatar om det men det känns verkligen som att denna resan kom i rättan tid för mig o sambon. Vi är helt slut som människor just nu och det har varit ett riktigt tungt år med alla undersökningar o inseminationer o hoppet som åkt berg o dalbana. Ja ni vet ju hur det är!
    Håller tummarna för er alla med allt som händer o jag kommer nog titta in nån gångFlört

Stor kram till er alla bästaste tjejer!!!!
    Nä, du tjatar inte alls... Önskar dig en underbar resa!
  • Saftmedbulle
    Anwen skrev 2012-03-16 16:54:59 följande:
    Äggledarspolning avklarad, allt ser fortfarande superfint ut! Så varför blir det inget då?!?!! Så frustrerande! Får bara hoppas spolningen i sig kan ha god effekt och att det blir nåt snart. Annars blir det IVF till hösten...
    Pepp!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-03-18 12:42:12 följande:
    Well, de tyska testen hade visst lite fel (eller det var väl för tidigt att testa), för idag tog tempen ett skutt uppåt igen (testade mycket tidigare än vanligt igår och senare än vanligt idag - snittet blir väl att det ligger på den vanliga efter-äl-tempen). Detta fick mig att testa (efter första morgonkissen, så jag fick verkligen klämma ut några droppar) och ett svagt men synligt streck dyker upp. Inga grattis, men ett lycka till - jag är för skadad för att tro att det här ska gå vägen. Känns dock bra att ha läkartid imorgon, ska be dem ta ett blod-hcg för att kolla nivån och nu kanske den här kan följas för att se var det felar.
    Jag är i alla fall glad att det bara dröjde tre månader efter förra gången - förhoppningsvis ska väl detta betyda att om vi kan få någon form av medicinering så kanske vi kan få behålla en ganska snart.
    Kan rekommendera er att börja käka Omega3 om ni inte redan gör det, samt D-vitamin. Omega3 började jag med månaden innan förra plusset och D-vitamin den här månaden. Båda har viss inverkan på immunförsvaret, som kan vara orsak till att man dels inte blir gravid, dels inte får behålla.
    Välkommen hem! Och... ett plus! Det är ju onekligen ändå första steget, eller hur? Jag ska verkligen, verkligen, hålla min tumme jättehårt för att det går vägen den här gången. Jätteglad för din skull! Kram! Förstår om du bävar... men vi ska peppa dig så gott vi kan...
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-03-19 19:06:09 följande:
    Hur gick det idag Maria? 

Jag får lite ångest när jag läser om D-vitamin, jag tar ju bara en multivitamin och folsyra. Imorgon ska jag ta mig iväg till apoteket och köpa lite.

Idag har humöret vänt, helt tvärt och jag känner mig nere och deppig. Vet inte varför, kanske är jag lite trött på att vara i situationen att alltid vänta på något. Har tänkt hela dagen att det inte kommer att funka med ivf'en, att det är bäst att jag ställer in mig på det så jag inte blir så ledsen. Har i princip inte läst om nån som lyckats på sin första ivf pgd. Känns som en massiv PMS, jag hoppas det är progesteronet eller de andra hormonerna som påverkar mig.

Det är ju så fånigt, jag brukar aldrig vara deppig annars och jag har ju inte ens nån vettig orsak till det! 

Millan

Fast ibland kan ju vara deppig så där bara utan anledning... inget konstigt med det. Pepp!
  • Saftmedbulle

Maria: Tråkigt med ditt missfall... (kramar om!)... skönt ändå att ni äntligen verkar få hjälp med utredning.

• Saftmedbulle

Jojjo: Önskar dig ett mirakel!
     Vad härligt med bara sex för sexets egets skull... så har det faktiskt blivit för oss nu när vi är gravida (även om maken, gulligt nog, är rädd att klämma bebisen - jag har försökt förklara att den är väl skyddad där inne). Njut!

• Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2012-03-20 20:49:01 följande:
    Maria: kramar om

Saftis: Gulligt av din make... själv var jag lite mindre pedagogisk och sa nåt i stil: men älskling, inte för att vara sån men överskattar du inte din längd lite väl mycket Han blev väl så där glad över min kommentar och jag kände mig som världens elakaste fru  
    Ha, ha! Den var klockren!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-03-21 22:04:03 följande:
    Du har grym koll Maria! Bra! Anledningen till att jag sa folsyra var för att jag läst om en en tjej som haft det problemet och fått många missfall. När hon började äta en hög dos så blev hon gravid och behöll.

Min gynekolog sa att jag och min sambo var ju kompatibla med varandra så då skulle det nog ordna sig och vi skulle få barn!!! Hoppas han inte uttrycker sig så mot dem som inte lyckas bli gravida. Det är ju verkligen en grov förenkling av verkligheten. Så han var inte heller så smidig.

Millan
    Nä... alla är inte alltid så smidiga, tyvärr...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet