Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nej, vi skyddar oss inte. En liten är varmt välkommen, men nu är jag inte längre besatt, utan mer avslappnad, såsom man var innan man satte igång. Nu bara är vi och myser när vi vill, utan fokus på ÄL och allt annat. Jätteskönt.

• Jojjo77

Pingla - Vad skönt!

Anwen - betyder nog ngt bra!

DubbelAA - Ååå, vad härligt! Kommer att gå bra!!!

EGO: Fick ett meddelande på mitt mobilsvar igår från fertilitetsenheten om att jag ska kontakta dem så att vi kan planera vår nästa behandling... Say what????!! Vi vill inte ha en till behandling nu och det har vi ju meddelat... Har nu i alla fall skickat dem ett meddelande, till, om att vi inte ens vill ha ett möte kring en ev fortsättning förrän tidigast efter sommaren, för att vi inte orkar, varken psykiskt eller fysiskt, just nu. Väldigt konstigt att man från en sån klinik, verkar har så lite förståelse till att det inte bara är att mata på försök, efter försök, hela tiden. Också konstigt att när man vill ha tag i dem, så är det inte alltid lätt och när man inte behöver dem, då bli man uppsökt

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-04-12 09:31:50 följande:
    Jojjo: ja, det är otroligt att bli jagad av en fertilitetsklinik, brukar vara tvärtom

Jag blev glad igår över RPC på Ackis. De hade inte skrivit i min remiss till Karolinska hur många försök jag har, sekreteraren var jättesnabb med att få en läkare att skriva ett brev och faxa till Karolinska. Sen ringde hon mig och sa att det var gjort, jättesnällt!

Mina sköldkörtelprover var klara idag, TSH har sjunkit ytterligare, till 2,4. Jättebra! Behöver jag inte fundera över om missfallet berodde på det.

Kul Pingla att no kommer igång med Ivf nr 2. Nu ska det gå bra

Millan
    Hahaha, ja precis!

Vad skönt, både att bli informerad om vad som händer och att dina värden ser bra ut!

De ringde igen nu från kliniken och sa att självklart får vi vänta, så länge vi vill. Vi är välkomna tillbaka när det känns rätt och då sätter vi i  så fall igång direkt. Sköterskan som ringde är jättegullig, det var även hon som tog emot oss och var "vår" under vårt senaste försök. Hon frågade nu också om vi känner att vi vill ha en kuratorskontakt, så ordnar de det. Men jag sa tack, men nej tack, just nu känns det lugnt. Men ändå skönt att bli tillfrågad.
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2012-04-12 13:17:12 följande:
    Grattis Saftis och grattis till er som äntligen är gravida (vet inte om jag hunnit säga det då jag haft en lite mini-paus från FL, behövde det....)

Min väninna som bor i Uppsala fick också ringa Ackis, precis innan IVF-start och berätta att hon blivit gravid. Måste vara en härlig känsla att slippa gå igenom det där även om jag förstår att det är en orolig period ni går igenom.

Ni som går igenom IVF/har gått igenom hur har ni gjort med era närstående som familjen t ex. Har ni berättat att ni går igenom det? Går det att hemlighålla överhuvudtaget (tänker på om/hur påverkade man blir av horminerna)? När berättade ni i så fall, redan innan när ni försökte på egen hand eller när ni påbörjade IVF? Finns det anledning att berätta på jobbet....?

Vi väntar på kallelsen för startmöte om IVF som bör komma i maj. Endast min syster vet att vi försöker, men det känns som om mamma anar...är kluven kring om/när vi ska berätta. Vad är era erfarenheter?

Kram Kaprifolen
    Vi är helt öppna med allt. Jag mår piss av sprutorna och svullnar som en gris, går inte att dölja, plus att jag är hemma från jobbet i några dagar, plus sjukhusbesöken som blir några stycken. Tycker också att man slipper jobbiga frågor om när man ska ha barn o s v, när folk runt omkring vet hur det är.

Förståelsen ökar bland folk att faktiskt inte alla kan få barn så lätt. Jag är också av åsikten att jag tycker att man ska prata mer öppet om IVF för att försöka få det mer naturligt och inte pinsamt på något sätt. Man kan inte hjälpa att man måste ta till hjälp och jag tycker att man avdramatiserar hela grejen genom att vara öppen.

Har blivit lite av mitt mission, att vara superöppen och prata om det som om det är som att gå till tandläkaren, om ni förstår vad jag menar. Jag tycker att det funkar för mig/oss, men alla är vi olika, man gör det som känns bäst.
  • Jojjo77

Hej på er alla!

Har inte varit så aktiv här på ett tag. Men följer er i med- och motgångar. Stort grattis till alla som blivit gravida och som planerar giftermål Härligt! Kram och pepp till er som fått besök av kärringen {#emotions_dlg.flower}

Här är barntankar långt borta. Njuter av att ha en gräsmatta och vi håller på för fullt och boar in oss, mycket som ska köpas, grill, gräsklippare och sist men inte minst SOLSTOLAR!!! Har resa bokad i sommar och planerar en till till hösten. Nu ska vi leva igen efter 1 år av totalt fokus på något som inte vill sig. Blir det så blir det, är min filosofi just nu. Tanken på en ny IVF känns värre än att vara barnlös, så då känner jag att vi väntar med det. Man kan inte gå in i IVF-svängen halvhjärtat, det har jag lärt mig nu.

Jag mår bättre än vad jag gjort på länge och ser fram emot en lååång skön sommar!!! {#emotions_dlg.flower}Skål

Ta hand om er alla, ni är fantastiska kämpar allihop Hjärta

• Jojjo77
    L Maria skrev 2012-05-03 15:22:11 följande:
    Jojjo - härligt att höra att du mår bra, njut av allt det härliga med nytt hus - även om det är dyrt med alla måste-inköp som följer därpå...
    Hoppas att du inte lämnar tråden helt, även om planerna ändrats...?
    Ja, usch vad det kostar... Men, men, det drabbar ju ingen fattig Nej då det gör jag inte! Men tittar kanske inte in lika ofta, men lämnar er NOPP!!!  Kram och grattis till er!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet