Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Spännande Pingla77!! Jajamen först är det du och sen jag på tur. :) Sen har vi ju en person med bim nästan varje dag i en vecka framåt. Så åtminstone nåt plus ska vi väl lyckas skrapa fram, eller vad säger ni? Du får meddela hur det går sen Pingla77. Ska du testa imorgon bitti eller?

Jag funderar på att ta ett test också imorgon eftersom jag ska på fest på lördag, som sagt. Men jag vet inte.. igår kändes det väldigt troligt att jag är gravid, men idag känner jag mig inte alls särskilt gravid längre. Så jag tror nog det blir en blank sticka, samt en röd tant och vin i helgen trots allt..

• ifyouweremine

Stort lycka till imorgon Mallanis, jag håller alla tummar jag har och några till. Gris78 hur går det för dig? Kom det nån mens? Själv känner jag mig helt deppig idag, känns som jag inte är gravid. Vet att jag borde vänta med att känna efter tills jag testat men idag kände jag hur det liksom "bubblade" där inne och det brukar va tecken på att mensen är på g.. Usch! Det som kändes så positivt häromdagen...

• ifyouweremine
    Pingla77 - Det där låter ju jättepositivt! Ska bli så sjukt spännande att höra resultatet av testet imorgon. För det blir morgonurinen va?

Inna - Men du är väl bara på ca ÄL+3 än så länge? Då är det ju inte så konstigt om du inte ha några symtom. Men jag känner igen den där pessimistiska känslan.

Min deppighet (som för övrigt antagligen är pms) börjar gå över i bitterhet. Har fått en uppenbarelse och kan sia om framtiden. Imorgon bitti kommer jag testa och det kommer vara blankt. Då kommer jag tänka "men tänk om jag ändå är gravid bara att det inte ger utslag ännu". Några timmar senare kommer tant röd att dyka upp. Kom ihåg var ni läste det först!!
  • ifyouweremine

Samma här Pingla77! Halva min profetia ovan har slagit in - blankt på testet och därefter följde funderingen "men tänk om jag testar för tidigt, det kanske inte syns än". Så nu är det väl bara att invänta tanten..

Den här gången var minuset lite mer knäckande än de två tidigare, för jag har faktiskt haft lite hopp förutom igår då när loppet kändes helt kört. Och så är man ju så dum som inte riktigt kan släppa hoppet. Jag är ju bim-2 förvisso (om man räknar 14 dagars lutealfas, räknar man 28 dagars cykel så är jag bim-5), men jag verkar ju ha starka äl-nivåer och då borde väl även hcg-nivåerna vara starka. Så nåt borde ju ha synts, om man är realist.

Nåja, det får bli mycket mys i Novemberrusket istället..

• ifyouweremine
    ifyouweremine skrev 2010-11-04 20:18:23 följande:
    Min deppighet (som för övrigt antagligen är pms) börjar gå över i bitterhet. Har fått en uppenbarelse och kan sia om framtiden. Imorgon bitti kommer jag testa och det kommer vara blankt. Då kommer jag tänka "men tänk om jag ändå är gravid bara att det inte ger utslag ännu". Några timmar senare kommer tant röd att dyka upp. Kom ihåg var ni läste det först!!
    Och DÄR kom Tant Röd ja! Vad säger ni, ska jag börja ny karriär som nya Saida?? Nåja, det var skönt ändå att mensen kom så snabbt, så jag inte behöver fundera. Det var kanske meningen att jag skulle få dricka vin i helgen.

För övrigt kan vi konstatera att om bim var idag (och om jag har det normala 14 dagars lutealfas) så var det nog så att ägglossningen var samma dag som blödningen eller kanske dagen före.. alltså dagen INNAN ägglossningsstickan visade positivt!! Två dagar innan ägglossningen sker enligt stickan. Så tänk på det allihop, att man inte blint ska tro på stickorna.. Stickorna är ju bra så man vet om det har hänt liksom, men nog bäst att ha mycket sex dagarna före man väntar sig ÄL också..
  • ifyouweremine

MariaF79 - Hur var det nu igen.. Jag hade äl-flytningar från fredagen, kom en liten geléklump i trosan nån dag där också.. Sen hade jag blödningen på lördagen o då visade äl-stickan nästan pos också. Hade lite äl-värk på kvällen o på sön visade äl-stickan pos.. Så antar att äl var på fre eller lör.

• ifyouweremine

Hur gick det igår Mallanis?

• ifyouweremine

Nu är jag tillbaka efter att ha bott på hotell med maken i en annan stad i helgen. Det var verkligen välbehövligt. Nu inväntar jag bara att den här trista mensen ska ta slut så vi kan påbörja nästa försök. Undrar om ÄL kommer vara tidig denna månad också eller om min cykel återgår till 28 dagar.

Så underbart Mallanis att allt gick bra!! Måste ha varit en stor lättnad. Nu är det bara att njuta då!

Pingla77 - Då lever ju hoppet fortfarande helt klart! Har du tänkt testa igen snart?

MariaF79 - Jag tycker att det är bra att du står fast vid att inte berätta för svärmor. Det är ju liksom inte att man inte litar på dem eller så, utan mest att det är rättså mysigt att ha en liten hemlighet tillsammans.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    ?? -- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• ifyouweremine

Guuuud vad segt det är att ha mens! Känns som jag haft det i en evighet nu..

Irmelie - Hoppas kontrollen imorgon går bra, så att du kan börja om snart. Det låter så brutalt att bli skrapad tycker jag, men förhoppningsvis är det väl ganska lindrigt ändå.

ernlia03 - Usch vad jobbigt att må illa hela tiden. Jag vill inte ens tänka på hur mycket illamående jag kommer ha om jag blir gravid. Jag har väldigt lätt för att må illa i vanliga fall nämligen, blir lätt åksjuk m.m. Angående deppigheten så kan jag också tänka mig att det är lite att man kommit över det första lyckoruset och nu är tillbaka i verkligheten igen.. och inser hur lååååång tid det är kvar att vänta. Och sen som du säger så kan nog hösten ha något med det att göra också.

• ifyouweremine
    Irmelie - Så härligt att höra!! Då är det bara att vänta ut de sista bloddropparna och sen köra järnet! Typ samma som jag alltså (fast mens i mitt fall då).

Sanna77 - Attans... men tidig julklapp är bra. Satsar på det jag med..

Pingla77 - Jag förstår inte heller hur du klarar av att hålla dig från att testa!! Har du nån plan när du ska testa?

Maria79 - Vad spännande!! Det kanske, kanske är nåt då? Har du ingen bild du kan lägga upp så kan vi också se vad vi tror?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet