Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ok, Maria... ska skriva lite ;)
    Var hos barnmorskan i tisdags och alla värden var bra. Fick veta att barnet är rhesus negativt, precis som jag, vilket var skönt. Om det varit positivt hade jag fått en spruta runt v. 30... Det var ju så i min andra graviditet, men då fick jag ju ringa Blodcentralen och avboka då det blev missfall...
    Ligger med mannen? Mmm, om jag orkar... kanske ikväll, för då firar vi faktiskt fyra år tillsammans...

• Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2012-04-20 20:15:29 följande:
    Skönt att allt var bra! :)

Tror du det kan ha spelat nån roll att barnet var positivt när det gällde missfallen, att det är mindre risk med negativt barn? Har hört att det är vanligare med mf bland mödrar som är negativa så det kanske påverkar? Är själv negativ så har funderat på det.

Sex? Jo, har faktiskt återinvigt sexlivet sen förlossningen, och det är precis som vanligt, förutom att tuttarna är off limits för tillfället, tills amningen är över..
    Nej, jag har frågat läkare om det och vad gäller missfallsrisken ska rhesusfaktorn inte spela in, så vitt de vet. Däremot kan det vara svårare att bli gravid, men så har det inte varit för mig... är tydligen väldigt fertil för min höga ålder :)
  • Saftmedbulle
    Aruba skrev 2012-04-22 15:50:10 följande:
    En fråga till er tjejer... Jag fick positivt utslag på ägglossningstest i fredags morse, och då står det att sex inom 48 timmar ger störst chans.. Men, är ytterligare dagar efter det också fertila dagar, eller är det "försent" då?
    Kanske inte för sent (spermierna klarar ju sig fem dagar), men jag skulle nog satsa på de 48 timmarna.
  • Saftmedbulle
    Aruba skrev 2012-04-23 21:18:34 följande:
    Grattis Kaprifolen!!

Tack SaftmedBulle, vi fick till det 2 ggr inom de 48 timmarna så nu hoppas jag (igen...)
    Ska hålla tumme för att ni får till det!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-04-30 20:28:01 följande:
    Hej tjejer!
    Skriver från telefonen i Åre så jag vet inte hur det ser ut...
    Kom upp i lördags o körde en brakfest på kvällen, skidåkning från lunch till kväll och sedan ett svagt positivt. Inga grattis men ett lycka till... Berättade för min kompis som känner till vår historia o grät en skvätt - hon var gladare än vad jag är, vågar inte alls glädjas och undrar bara NÄR denna ska ta slut. Är som vanligt tidigt på det - äl +11 idag, men eftersom det är ett partande gäng här uppe så fick jag ta det säkra före det osäkra. Har lyckats smuggla till mig alkoholfri öl på after skin och eftersom jag inte bor på samma ställe som de andra så klarar jag mig nog idag, hemfärd imorgon.
    Fy f-n vad jag hatar det här, går bara o väntar på att den här ska ta slut oxå, femte gången på 16 månader...
    Oj... har nog missat att du plussat. Jag håller verkligen på att det ska gå vägen den här gången för dig! Styrkekramar i massor!
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-05-03 19:33:57 följande:
    Hej Saftis o alla andra.

Ledsen att jag varit borta länge men missfall får en sån effekt. Det var ett tag sedan, skiftet feb/mars. 10+4

Återkommer

Hur går det för dig Saftis?
    Heeej Grisen!
    Vet du... har full förståelse om man tappar sugen efter mf (har ju själv haft tre)... Kul att "se" dig igen i alla fall!

Här verkar det faktiskt bli fjärde gången gillt för min del... Är redan i v. 23 och jag känner sparkar ganska ofta och det ger ju hopp om framtiden. Samtidigt... alltså... jag ska inte säga att mina mf inte satt spår, så jag är fortfarande lite avvaktande och tar ingenting för givet. Det är ju trots allt fyra månader kvar till BF, så jag vågar inte ta ut något i förskott.

Vill bara säga Grisen (och det gäller dig oxå, Jojjo, om du läser det här) att du alltid är välkommen. Det ÄR kämpigt med bebisverkstad och vi har väl alla våra bekymmer i den här tråden, men det är skönt att få ventilera dem, tycker jag, oavsett om det är svårt att bli gravid, svårt att behålla eller vilka andra bekymmer vi nu brottas med...
    Kramar till alla tjejer i BÄSTA tråden!
  • Saftmedbulle
    Anwen skrev 2012-05-04 18:48:09 följande:
    BIM-listan har varit bra för mig att hålla reda på mig själv ;), men då detta är vårt sista egna försök så kommer inte heller jag nyttja den framöver. Däremot uppskattar jag att ha en lista över de som finns i tråden och lite info om oss alla, t.ex. hur länge man försökt, diagnoser/behandlingar, ev. mf etc.
    Jag kollar oxå BIM-listan... av ren nyfikenhet... men bestäm själva. Ska ju vara frivilligt lixom.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet