Ang. popcorn
Är så grymt sugen på popcorn. Hur onyttigt är det egentligen? Om man t.ex. jämför med chips.
Är så grymt sugen på popcorn. Hur onyttigt är det egentligen? Om man t.ex. jämför med chips.
Nej, för att micropopcorn innehåller mättat fett = dåligt fett. Poppar man själv hemma, kan man använda olja, tex rapsolja (bra fett)
Intressant att veta, det får nog bli egenpoppade.
Jag poppar alltid i rapsolja, det blir jättegoda popcorn då. Visst ska man vara medveten om att olja är fett, men de finns sämre saker man kan äta. Dessutom är ju popcorn så gott!
Poppar nog två gånger i veckan. Ikväll är det dags igen. Fram med grytan och oljan, och poppa!
(Äter aldrig micropopcorn, tycker de smakar konstgjort och äckligt)
kan tillägga att det var en kokbok av en amerikansk författare, men det var även en kokbok med lunchförslag för barn
Men det skulle aldrig falla mig in att ge det till sonen. Popcorn är som sagt innan gottis!
Hemma igen. Det blev viktväktarpopcorn. De hade inte sådana som man poppar själv. För att mildra mitt dåliga samvete köpte jag viktväktarpopcorn även om de var dubbelt så dyra. Sitter nu här med dem i en stor skål. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm goda var de.
Jag blir också sugen på popcorn! mm.
Som tur är köpte jag världens godaste satsumas idag.. mmm.
Snart är dom slut dock ;)
Jag poppar oxå själv jämt med rapsolja. Dom blir lika goda som på bio
Jag är popcorn-beroende så jag har investerat i en Big Popper, blir jättegott!!!
Viktväktarnas popcorn innehåller mer än 2p för en påse. Nu minns jag inte exakt. Men det rör sig mer om 4-6p för en påse.
Jag älskar också popcorn! Har precis ätit en stor skål. Egenpoppade i olja såklart.
Köp en sån där popcornmaskin från OBH nordica. en tesked olja och en dl popcorn, knappt någon energi alls, och det blir rätt mycket. Det blir billigare i längden också!
Har det trångt i köket mitt så en popcornmaskin finns det tyvärr ingen plats för.
Har det trångt i köket mitt så en popcornmaskin finns det tyvärr ingen plats för.
Vi förvarar våran ovanpå skafferiet, där står det ändå ingenting och det är bara att ta fram när man blir sugen och sen stuva undan igen
Jag gillar inte maskiner, är lite anti. Jag förstår inte vitsen med att ha en popcornmaskin när man lika lätt poppar i gryta. Det blir dessutom mycket godare popcorn i gryta.
Så jag tipsar än en gång, och tro mig - jag äter mycket popcorn, de allra godaste popcornen gör man i gryta. Lite rapsolja och popcorn. De blir stora. Och så goda!
AV lightpopcorn kan man äta hur mycket som helst, de enda dåliga är saltet. Ett tips är Ica`s popcorn dom är supergrymma och behöver inte saltas