Fyllning till bakpotatis för barn?
Hejsan! Tänkte kanske göra bakpotatis idag till middag men kan inte komma på vad jag ska ha för fyllning.
Någon med lite tips?? Något som barnen gillar oxå.
Hejsan! Tänkte kanske göra bakpotatis idag till middag men kan inte komma på vad jag ska ha för fyllning.
Någon med lite tips?? Något som barnen gillar oxå.
Både jag och mina ungar gillar creme fraiche med hackad rökt skinka i. Jag brukar också finhacka purjolök till och blanda i. Jättegott! Är barnen små kanske löken kan undantas. Detta har jag serverat sedan barnen var 2-3 år gamla och de älskar det fortfarande fast de är vuxna. Jag med.
Creme fraiche och röd stenbitsrom är också kanongott.
Jag har alltid älskat romröra och räkor, men ibland har jag bytt ut räkorna mot kokt ägg och det blir också gott.
Är väldigt nyfiken på vilken typ av fyllning som barn anses inte tycka om...
Möjligtvis om man har ostron eller hackad lever i potatisen, men cremefraise, räkor, skinka, örter och grönsaker äter väl de flesta barn?
Dottern brukar gilla skinka och riven ost i sin
En helt annat fyllning skulle kunna vara kyckling-curry röra. Blanda CF, grillad kyckling och smaksätt med curry.
Vitlökssmör är gott, men då behövs kanske något matigt till.
En galen barn-blandning skulle kanske vara CF med lite senap och sedan bitar av falukorv?
Tycker att det är mest praktiskt att fixa en massa tillbehör och ställa fram i små skålar så kan var och en komponera ihop sin perfekta potatis.
Har två recept här som faktiskt går hem hos mina barn (sonen gillar iof inte kräftröran men vräker i sig curryröran, dottern gillar båda).
En annan variant jag gör ibland är att blanda fint strimmlad purjolök med strimmlad rökt skinka och vanlig senap i grundröran. Också gott och uppskattat här hemma.
Röra som blir över brukar vi servera till pasta dagen efter till lunch.
http://louisespis.blogspot.com/2010/05/bakad-potatis-med-kraftrora-och.html
creme fraiche med dill, kräftskärtar och räkor/crabsticks