Inlägg från: UmeåElin |Visa alla inlägg
  • UmeåElin

Fyllning till bakpotatis för barn?

Jag har alltid älskat romröra och räkor, men ibland har jag bytt ut räkorna mot kokt ägg och det blir också gott.

• UmeåElin
    Zixi skrev 2010-09-03 10:49:20 följande:
    Är väldigt nyfiken på vilken typ av fyllning som barn anses inte tycka om...

Möjligtvis om man har ostron eller hackad lever i potatisen, men cremefraise, räkor, skinka, örter och grönsaker äter väl de flesta barn?
    Tror jag med, de flesta barn jag träffat gillar mat. Brorsans ena flicka gillar inte räkor, men äter gärna det mesta annat.
    Tror vi vuxna ofta väljer att bjuda barn enbart på vissa saker och anpassar oss tills vi målat in oss i ett hörn och barnet börjar bli så gammlat så vi tycker det borde börja äta "vår" mat.
    Särskilt hos den äldre generationen bjuds barnen i min omgivning på anpassad mat, det är uppstekta köttbullar när vi andra äter grillat kött eller fisk och barnen blir alldeles förvirrade när de inte är medräknade i den "vanliga" maten.
  • UmeåElin

En helt annat fyllning skulle kunna vara kyckling-curry röra. Blanda CF, grillad kyckling och smaksätt med curry.

Vitlökssmör är gott, men då behövs kanske något matigt till.

En galen barn-blandning skulle kanske vara CF med lite senap och sedan bitar av falukorv?

Svar på tråden Fyllning till bakpotatis för barn?