Inlägg från: Krumilur |Visa alla inlägg
  • Krumilur

Förlovning...

Om man ser till gammalt så betydde förlovning giftermål inom ett år. Personligen så anser jag att förlovning innebär att man SKA gifta sig, men inte nödvändigtvis inom ett år.

Jag och min man hade bestämt datum, bokat kyrka och präst INNAN vi förlovade oss. Det tillhör kanske inte vanligheterna, men det kändes bra.

Jag har svårt att förstå de som bara förlovar sig och inte har en tanke på giftermål. Jag har tidigare varit i en sådan sits och nu i efterhand fattar jag inte hur jag tänkte, att jag ville förlova mig trots att giftermål inte alls fanns med i planerna. Det finns trots allt för många som förlovar sig bara för att få göra det...att man "ska" göra det i ett förhållande. Men då tycker jag att är inte förhållandet så stark att man planerar giftermål, ja då kan man ju lika gärna hoppa över förlovningen också.

Nej, min bestämda åsikt är att förlovning är ett löfte om giftermål.

Jag kanske verkar trångsynt och oförstående, men det är jag absolut inte, eftersom jag själv förlovat mig i ett tidigare förhållande bara för sakens skull. Det tråkiga är att jag vet att många gör så.

Lycka till i alla fall!

Svar på tråden Förlovning...