Hund som visar tänderna åt barn?
Min sambo har fått tillbaka sin gamla hund som han hade för 2 år sedan då den förra ägaren inte okrade ha henne längre. Igår när hon kom hit så kom hon inte fram när jag satt i soffan, inte heller när jag satte mig på golvet, inte heller när jag la mig på golvet. Men hon visade inge aggresivt eller så. Så det var väll inget mer med det igentligen.
I morse när hon skulle få träffa min dotter första gången (som sov när hon kom igår) så var hon i sovrummet med sambon och vi utanför sittandes på golvet och kallade på henne. Hon kom ej. Vi närmade oss sovrummet då hunden till slut satt sig mot oss och verkade nyfiken. Dottern tar ett steg närmare och då "skrynklar" hunden nosen, inte så tänderna kom fram o inget morr, detta har hänt ytterligare några gånger under fm. Vad jag/vi sett är att hunden inte bryr sig nämnvärt så länge sambon inte har hunden nära sig och dottern inte kommer, men är hunden närmast sambon och dottern närmar sig då blir det lika, sist så visade hon tänderna och morrade.
Min spontana reaktion är att hunden ska väck då en hund inte ska bete sig så oprovocerat, framför allt inte mot ett litet barm, som absolut inte har retat den ska tillläggas. Men då jag sett den inte bryr sig spec förutom i närheten av sambon är jag klyven, men vill o andra sidan inte riskera min dotters säkerhet för en hund?
Sambon vill absolut inte omplacera henne igen utan säger då hon får somna in hellre?
Vad ska vi göra? testa munkorg tills hon vant sig vid o se sambon med dottern eller låta henne somna in
:( pga agget?