• Mimi83

När sökte ni hjälp?

laris skrev 2010-09-03 14:07:38 följande:
    Hej,

Jag och min man har försökt och få barn i snart 8 månader och inget händer. Jag har provat med ägglossningstest och de har inte gett utslag (dyra är de också..). Har även varit hos min läkare och tagit olika prover, bla för sköldkörteln. Ena provet visade att värdet inte var normal och andra visade att det var normalt. Min an har kollat sig och allt var i sin ordning. Och här står vi nu....vi ska känna oss normala och försöka vidare på egen hand. När ska man söka om hjälp? Är jag bara gnällig?

Ni som har haft svårt att få barn, när sökte ni hjälp och vad fick ni för hjälp?

Hej!

Jag och min sambo har försökt i lite mer än ett år nu och jag sökte upp en gyn pga underliga blödningar runt äl. Trodde först att det va äl-blödning men jag blödde i flera dar och behövde ha tampong men det tog ju tid innan jag fick komma till gyn och han hittade då inte något konstigt. Det va efter ca ett år efter första försöket så jag bad om att få utredning och bredde kanske på lite att vi försökt ett par mån längre. Kanske lite fult att göra så men ja nu gjorde jag det iaf. Tungan ute Jag har fått göra Vul och tagit lite olika blodprover och sambon har vi oxå kollat och snart ska jag även till gyn och göra en sån "spolning" sen vet jag inte vad som häder om det oxå ser bra ut...antar att vi blir förklarade som oförklarligt barnlösa eller så...vet inte om det finns nått mer att göra när allt ser bra ut men det blir ändå ingen bebis. Antar att vi ställer oss i kö för ivf.

För att få utredning så måste man ha försökt i ett år utan nån grav under tiden. Jag kände mig oxå "gnällig" redan efter ett halvår eftersom jag inte trodde att det skulle va nått problem att bli gravid. Förstod inte då att det kan ta låååång tid. Min kompis blev det på första försöket så varför skulle inte jag men ja så blev det ju inte.

Blev ett lång inlägg hoppas att du fått  nått hum om det du ville veta iaf.

Lycka till med allt! Glad
Svar på tråden När sökte ni hjälp?