Vad brukar ni bjuda på när ni har barnkalas?
Min lilla gosse ska ha barnkalas men några kompisar på lördag vad ska man bjuda på? Barnen ska komma kl. 14 så dom har förhoppningsvis ätit middag. Vad bjukar ni bjuda på?
Min lilla gosse ska ha barnkalas men några kompisar på lördag vad ska man bjuda på? Barnen ska komma kl. 14 så dom har förhoppningsvis ätit middag. Vad bjukar ni bjuda på?
När jag var liten fick vi alltid mat på kalasen. Korv & bröd, hamburgare eller liknande. Sen tårta eller glass.
Vi brukade äta tårta/marängswiss med bullar, kakor och saft. Och så lite godis i slutet, fiskdamm eller liknande.
I lördags bjöd Mirja på glass, strössel, rån, ballerinakax, singoallakex och saft. De vuxna fick dricka kaffe. Jag lovar att alla uppskattade det enkla men ack så barnvänliga fikat.
Tårtan som farmor bjöds på var inte alls lika populär bland de små.
På de kalas vi haft, så har vi bjudit på tårta, bullar, chokladmuffins och kakor ... och så har de fått saft eller läsk att dricka.
Jag brukar alltid göra någon speciell tårta som föreställer något (sist var det en dinosaurie). Fast det som brukar vara mest poppis bland barnen är mina chokladmuffins. Det är båda mina barns favoriter och brukar även uppskattas mycket av gästerna.
Ja, sen brukar vi ju ha fiskdamm också.
Ätit middag innan kl 14??
Eller det är bara jag som brukar äta middag runt 12-13-tiden? Då kanske man ska ha typ korv i bröd eller hamburgare först?
Mimmsi.. Äter du inget me efter det??
Mimmsi.. Äter du inget mer efter det??
Cheri: Jo det gör vi ju men äter vi middag vi 13-tiden så är ju inte min grabb hungrig igen vid 14-tiden igen. Men man kanske ska ha något matigare först innan glass och kakor.
Vi brukar sätta barnkalasen mellan 13.00 och 16.00 (ungefär). Barnen bjuder på varmkorv med bröd eller tacos. Istället för tårta vill de oftast ha glassbomb och att dricka läsk, mjölk(till korven) eller saft.
Vi har alltid haft påsjakt istället för fiskdamm. Istället för en massa, massa godis i påsen får barnen en liten grej (t ex studsboll, spelkulor, minibil eller någon skämtartikel) och lite godis.
Menar du middag.. inte lunch?
*flåt* återgår till ämnet
Glass brukar vara mer poppis än tårta, småkakor, bullar, saft.
Hör dig för med föräldrar vilken tid dom brukar äta?
Om du säger att det blir/inte blir mat, så rättar dom nog sig efter det annars
Ha ett buskul kalas!