Ahr migränlikande huvudvärk som aldrig byter sida. Fler som har det? atypisk migrän?
Jag har aldrig fått diagnosen migrän då jag aldrig sökt för huvudvärk utan själv misstänkt det varit migrän. Den börjar med lätt illamående,lätt yrsel och på ca 5-10 minuter har den utveckats till pluserade, ensidig huvuvärk. Ofta känns det även som ngn stuckit en kniv mitt genom halva huvudet.
Har haft några sådana här episoder, kanske 2-3 ggr då jag mer el mindra legat still i märkt rum i några dagar. Paracetamol hjälper inte. Enbart NSAID.
MEN-smärtan byter aldrig sida mellan gångerna!
Råkade nämna detta för en neurolog på jobbet som då sade man allti skall utreda huvudvärk av den typen med CT-angiografi.
Hua! Jag var övertygad om att min huvudvärk beror på stress, för den kommer BARA då min son varit mkt sjuk ,vid extrem sömnbrist och då jag själv känner nerverna hänger utanpå pga att jag inte får koppla av på flera dygn.
Finns det någon som brukar ha sin migrän på SAMMA huvudhalva varje gång?
Jag vill ju inte tro jag har ngt aneurysm eller likande som han neurologen indikerade med sitt råd om undersökning.....blev lite oroad.
Å andra sidan så lyssnade han inte ens på mig å jag sade det nog var stress då det bara kommer å jag är stressad... så jag hoppas han bara svarade lite allmänt utan att lyssna....