Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Jag har sett att det är en gammal tråd det här, men jag vill få tillbaka lite liv i den! 
    Någon mer som har testat detta?
    Jag har läst och hört att man helst ska göra testet före vecka 10!!! Annars kan resultat bli missvisande då kvinnans phvärde kan försuras och ändras drastiskt tack vare graviditeten då.....
    Jag ska testa till helgen.

Dock har jag även läst och sett att många kokar kålen och vattnet tillsammans i tio minuter....
    medans andra endast har kokat upp vattnet, sedan hällt över kålen och låtit det stå i tio minuter....

hur har du som testat gjort?
    Jag ska testa båda sett för att se om det skiljer något.

Hej Hopp! 

• LeiaBus2010
    MalinTibro skrev 2010-09-05 13:18:43 följande:
    mitt va lila innan jag hälde i mitt urin o då blev det blått efter.hmmm
    Lila/Blå och Lila eller Blå Tyder på flicka...

Röd/rosa, Röd eller Rosa/lila Rosa tyder på pojke 

Har kollat på massor av test och fått se slutresultat och läst hur mycket som helst om detta nu,,... hehe

Hur gick det för er alla här inne???? Stämde det? 
  • LeiaBus2010
    JePaLuLi skrev 2012-02-02 16:11:44 följande:
    Jag tänkte testa det här. Visste inte att man ska göra innan v 10 så jag ringde nyss till maken som är på affären :) Snart kommer han hem så då ska jag testa :)
    Va kul! jag gjorde det nyss, fast på "båda sätt". Bilder och förklaring kommer sen
  • LeiaBus2010
    JePaLuLi skrev 2012-02-02 18:08:25 följande:
    Spännande! Vårt vatten frös när jag skulle testa, men jag uppdaterar när jag gjort det

Väntar spänt på ditt resultat! 
    Haha, vilken otur, här stängdes spisen av mitt i kokandet :P Superskumt, ska bara lägga in bilderna på datornm men det blir om en halvtimma minst efter att jag nattat dottern... kan säga att jag fick 2 olika resultat på dessa 2 olika vis....

Man kan göra på det sättet som TS skriver ovan, men man kan även(Som jag sett vissa amerikaner göra)¨
    Endast koka upp vattnet sedan hälla det över kålen och låta stå i tio minuter tills det svalnat....

Så jag undrar vilket som är "det rätta" sättet Tungan ute 

Men jag återkommer såfort jag kan!!!  
  • LeiaBus2010

Här kommer bilderna!

Bild 1 Båda tester. Test till vänster är  vatten över kålen, test till höger är allt samman kokt
    Som det ser ut på denna bild så är båda fallen solklara flick resultat, MEN testet till vänster skimrar lite mer rött i verkligheten....

Bild 2. 
    I Lanpskenet så var testet till vänster mer rött än på bild, men här lila. Man ser alltså en markant skillnad på det sammankokta och det överhällda. Det sammankokta har en mycket mörkare färg och är troligtvis mer trovärdigt??

MEN! Självklart har vi en tredje bild då SAMBON min också testade för att se så det stämde! Han är kille så han SKA/BORDE ju få ett rött test!!..... eller hur... bilden kommer nedan...

• LeiaBus2010

SAMBONS TEST!!! WOW han är en pojke! 

Tungan ute

DÄRAV drar jag min slutsats att mina test verkligen är FLICK resultat!

Ska göra ett imorgon också på morgonurin....

Vad tror ni om detta? (Mina tester alltså) Då det vänstra är mycket ljusare... 
  • LeiaBus2010

Är du säker på att det inte skiftade det minsta lilla mot Rött? Om du höll de mot lampan? För som jag sett andras test på Youtube så har DOM sett flicka, alltså lila, men JAG har sett ett pojkresultat, det räcker att det bara skiftar minsta lilla mot rött så är det ett pojkresultat. Dom har dessutom fått pojkar Tungan ute

Jag fick nu på morgon urin idag, ett pojkresultat, bild kommer här.
    Men det ser nästan lila ut om man inte har det i ljuset.

Ljusstaken till höger är rktigt mörklila....

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!