• callimero

Frozen embryos är BÄTTRE än färska, visar studer!

Intressant. Har själv funderat mer än en gång på just hur detta med alla hormoner och manipulationer påverkar kroppen och speciellt slemhinnan.

"When fresh embryos are used in treatment, women may still be under the influence of powerful hormonal drugs used to stimulate their ovaries into producing extra eggs, or the anaesthetics used during egg collection. Either of these may interfere with the endometrial lining of the womb, and thus with the formation of the placenta."

• callimero

Hm, vid ÄD borde det inte spela roll?

Om man nu inte tror att det är så att endast toppenfina embryon klarar just upptiningen och de svagare därmed gallras bort i en extra hantering som det innebär.

Tyvärr har jag som mest fått 2 st fina befruktade ägg att sätta tillbaka, och det är lite väl att chansa på att frysa 1 av dessa för att sedan tina upp, så det har blivit 2 återförda. Har funderat lite på hur det är med IVF i naturlig cykel för en som mig som ändå får så få ägg.

• callimero

Jag gissar loisan31 syftar på artikeln precis ovan.

Är man hänvisad till ÄD känns det rätt irrelevant vad man ska äta eller när man ska sexa i syftet att styra könet på sitt barn. Förmodligen överhuvudtaget när man kämpar i barnlöshetsträsket. Man är nog mest överlycklig bara det blir ett barn.

Svar på tråden Frozen embryos är BÄTTRE än färska, visar studer!