Inlägg från: maryjac |Visa alla inlägg
  • maryjac

    Varför vill hon inte prata med mig?!

    Jag blir så ledsen...
    Jag har en vän som förlorade hennes första barn i mitten av maj. Hon hade gått ungefär 2 veckor över tiden när man upptäckte att flickebarnet inte levde längre...
    Vi har kännt varandra i 14 år och jag har alltid sett oss som nära och goda vänner.
    Hon bor i Uppsala och jag har sedan en 7 år bott i Jönköping. Men det har aldrig tidigare hindrat våran vänskap utan vi har ringt, sms:at och träffats med jämna mellanrum.

    Efter detta hemska så vill hon inte ha kontakt med mig längre... Jag har skickat sms, skickat kort och brev samt försökt ringa henne. Men hon har bara svarat med 1 sms där hon skrev att hon inte ville ha kontakt med mig...

    Nu har jag varit ute på facebook (har haft lite koll på hennes sida för att se om hon orkar skriva något) och där ser jag att hon varit i stugan med kompisar (som hon kännt kortare tid än mig) och sagt att det var trevlig och avslutat med kram m.m.

    Det är ju jättebra att hon träffar folk, men VARFÖR vill hon inte ens prata med mig?! Varför kan hon inte skriva ett sms och säga att hon mår skit?! Varför vill hon umgås med dem men inte med mig?!
    Jag vet att jag är egoistisk, men jag börjar tro att vår vänskap är förlorad nu...
    Jag skickade just ett sms och fick faktiskt svar. Jag frågade om de skulle kunna tänka sig att fortsätta en advents tradition och komma hit tillsammans med en annan tjejkompis. Det vill hon inte...

    Men jag mår också skit av detta!!! Jag mår också skit och har sörjt barn i 2,5 år nu pga ofrivillig barnlöshet. Jag sitter här och gråter för att min mens har kommit efter mitt andra IVF försök gått åt fanders.
    Jag är också ledsen och skör och har sorg, även för hennes skull..

    Inte nog med att jag förlorar "barn efter barn" jag förlorar även en av mina närmaste vänner...

    Jag är så SJUKT LEDSEN!

  • Svar på tråden Varför vill hon inte prata med mig?!
  • maryjac
    Kenneth b skrev 2010-09-04 11:36:36 följande:
    Nån aning måste du väl ha varför hon inte vill ha kontakt med dig?
    Jo, det är troligtvis för att jag är dum, elak, hemsk och troligen världens sämsta vän...

    Tack för stödet Kenneth b!!!
    2010 SKA bli vårat år!
Svar på tråden Varför vill hon inte prata med mig?!