• Gaytjej

Skrämmande åsikter

Nog för att jag tycker det finns många inskränkta kockobellos på forum som Familjeliv och Flashback, men jag är övertygad om att dessa är grymt överrepresenterade bland de som just kommenterar nättidningarnas artiklar!
    Jag tycker alltid, oavsett vilken diskussionsvänlig artikel det än handlar om, att man tar sig för pannan över minst 9 av 10 kommentarer. Nästan alla är skrivna av män och jag kan ge mig fanken på att de dessutom är kristdemokrater med fruar som lägger upp maten till dem och stryker deras skjortor ;)

För att kunna få dessa enkelspåriga hjärnor att börja tänka lite annorlunda tror jag kräver ett personligt awakening. Typ att kollegan han uppskattar och tycker om visar sig leva tillsammans med en annan kvinna. Men merparten av de övriga stofilerna kommer förmodligen dö ut i hjärt- och kärlsjukdomar och tarmcancer utan att hinna bli omvända. Därmed inte sagt att man inte ska ge dem tuggmotstånd tills dess! Bara man själv inte förlorar en massa energi på kuppen...

Jag lägger hellre krutet på kommande generationer! Och när det gäller dem så är jag positiv!

• Gaytjej
    Jondin skrev 2010-09-04 18:08:52 följande:
    "Men nu får Ni ge Er! De har själva valt sitt liv så de kan skaffa en karl som vill ställa upp!
    Bidrag till barnlösa ska användas där det verkligen behövs!!!"
    st.nu/start/sundsvall/1.2277234-rfsu-kritiser... 
    Man rår inte för vem man blir kär i. Och den man blir kär i och vill leva resten av sitt liv tillsammans med vill man förmodligen gärna försöka skaffa barn tillsammans med. Jag tror inte att särskilt många skulle ifrågasätta ett pars rätt till landstingsfinansierade DI:n i de fall där mannen saknar spermier. Inte ens om kvinnan visste från början att han var steril!

Eller tror ni att folk (inskränkta kockobellos) tycker att även dessa får skaffa en /annan/ karl?
  • Gaytjej
    Tofuboll skrev 2011-02-11 18:07:39 följande:
    Trots alla idioter där ute känns det väldigt glädjande att landstinget ska se över det! Här i Västerbotten är det samma sak, heteropar betalar patientavgiften medan lesbiska par måste bekosta allt själva. Ett lesbiskt par anmälde detta och det togs upp i domstol. Men tyvärr förlorade dem, rätten menade att eftersom det faktum att två kvinnor ej kan få barn tillsammans ej beror på sjukdom bör detta ej betalas av skattepengar.
    Men att detta tjejpar och andra barnlösa ska betala en sjuhelsickes massa skatt för att andra ungar ska få barnomsorg och skola är förmodligen en självklarhet... =/

Jag tycker det är knepigt att några få landsting kan resonera som ert, när merparten av Sverige ger tjejpar samma rättigheter som andra par att få hjälp!
Svar på tråden Skrämmande åsikter