Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Freeway cola lighten är godare än coca-colas så jag hade inte klagat. Vet dock inte hur vanliga colan smakar. Själv är jag inte särskilt förtjust i Coca-cola eftersom jag tycker den är för söt. Sodastream cola lighten är godast tycker jag.

• Trynträ
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 21:23:16 följande:
    om vi bara ska ta den enkla frågan om kostnad så är det grund till att klaga.
    En 1,5 liters coca cola kostar kanske 12 kr för dem att köpa in (eller 15 om de köper i butik) medan freeway-skiten kostar hälften.
    De tog 25 kronor för flaskan.

Att de sedan skrev coca cola, inte cola utan coca cola (som märket coca cola) och sedan levererade substitutet freeway, som är billigt skit, är inte acceptabelt.

Om jag inte hade gillat smaken på coca cola hade jag tagit en annan form av dryck, men nu ville jag ha coca cola men fick freeway som kommer slängas.
    Ja jag håller med om att det var dåligt att de skrev coca-cola eftersom det är ett märke. Tyvärr har det väl blivit så att det nästan blivit som ett samlat namn för alla coladrycker. Tycker du ska klaga nästa gång. Personligen är jag dock inte av åsikten att det är skit bara för att det är billigt. Föredrar ju Freeway lighten framför Coca-colas lightvarianter.
  • Trynträ
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 11:32:50 följande:
    Jag tycker att den smakar skit

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
    Du tror inte det är så att coca-colas är dyrare p g a namnet då? Innehållet är ju samma skit oavsett. Vatten med smakämnen och socker.
  • Trynträ
    jaghopparhögt skrev 2010-09-05 14:49:07 följande:
    De smakar ju helt olika.
    Förvisso men det är ju inget som säger att den dyraste alltid är den godaste.
  • Trynträ
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-05 15:04:53 följande:
    Är man en van coca cola drickare så smakar andra color värre än huggorm. Dricker man inte läsk så ofta så duger väl vad som helst.
    Stämmer inte. Min man drack jämt Coca-cola light (är beroende) men sen de gjorde om den första gången och hade i sucralos och sedan tillbaka till aspartam igen så har han bytt till Freeway cola lighten för att coca-colas är så j*la sötsliskig. Själv har jag mycket svårt att dricka coca-cola light eller zero. Jag föredrar Soda stream cola lighten eller Freeway lighten som är mindre söt.
  • Trynträ
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-05 15:11:20 följande:
    Och jag dricker enbart coca cola, är beroende och har försökt testa andra men det smakar apa rent ut sagt. Coca cola zero eller light kommer inte innanför dessa dörrar då de inte smakar ok.

Så det stämmer för mig och säkert en del andra men inte för alla. Kan vi vara överrens om det?
    Jupp.
  • Trynträ
    viochjag skrev 2010-09-06 15:30:02 följande:
    haha var glad för att du fick 1.5 l. själv fickman 0.5 för det priset. Snopet
    Freeway colan är väl på hela 2 liter.
  • Trynträ
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-06 15:49:43 följande:
    WOW, fick jag 2 liter cola substitut för  samma pris som 1.5 liter äkta coca cola? :-O
    Japp. Du fick en halvliter på köpet.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!