Inlägg från: Mrs Statham |Visa alla inlägg
  • Mrs Statham

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Hahahaha
    Det får mig att tänka på studenttiden när en nyöppnad restaurang nära campus skyltade med "ät så mycket du vill för 45kr"
    Vi gick dit och åt så mycket vi orkade och lite till
    och fick en nota för typ 200/pers efteråt
    När vi ifrågasatte notan fick vi som svar "men det är ju bara reeeklamen va"

Det retaurangen var inte öppen speciellt länge Flört

• Mrs Statham
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 18:47:17 följande:
    ha ha ha ha. Seriöst?!
    Ja, helt seriöst!
    Restaurangägaren hade väl antagligen precis lärt sig ordet reklam.
    Innebörden däremot, fail....

Kan ju säga att han bara fick sina 45kr/pers
    Ni betalade väl inte för fusk colan förresten va???
  • Mrs Statham
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 19:09:07 följande:
    Tyvärr så betalade vi i förväg,
    Men jag kommer inte ge mig förrän jag får tag på pizzerian i fråga!
    Surt, hoppas att du kommer någonstans.
    Kan ju kännas lite småaktigt när det bara är 20kr det handlar om, men själva grejen liksom.
    Det va riktigt fult av dem.
  • Mrs Statham
    pluvdo skrev 2010-09-04 22:09:24 följande:
    Något annat störande är ju att även om pizzerior har coca-cola så är det inte svensk sådan, utan någon öststatsskit som smakar sprit eller dylikt. Jag köpte två coca-cola på Netto (alltså inte pizzeria, men ändå) för ett tag sedan och upptäckte när jag kom hem att det var utländsk cola. Den var så äcklig att den inte gick att dricka.
    Varför gör de så?
    ööööh, för att den är billigare??
    De kan ta lika mycket för en flaska som för en "äkta" cola???
    Annars tvivlar jag att coca cola smakar olika beroende på vilket språk etiketten är på.
    Placebo är mäktiga saker det där...
  • Mrs Statham
    jaghopparhögt skrev 2010-09-04 22:27:38 följande:
    Coca-cola är enligt dem själva likadant överallt. Fanta kan dock smaka annorlunda beroende på var den är köpt.
    Jo men precis. Coca Cola är ju som big mac liksom.
    Likadant oavsett det är i new york, stockholm, paris eller zagreb som du köper produkten i
  • Mrs Statham
    Virriga Vera skrev 2010-09-04 23:27:32 följande:
    Cocacola smakar faktiskt olika beroende på vattnet de blandar ut essensen med. Essensen är alltid likadan men sedan kan ju vattnet smaka olika och beroende på hur mycket vatten de blandar ut essensen med.

Dricker du Cocacola i t.ex USA och från en sk fontän så smakar den lite klor beroende på att deras vatten har mycket klor tillsatt. ISverige så är den ofta mycket utspädd på McDonalds och Burger King och smakar väldigt vattnigt.
    Ja att det är skillnad på tappad cola på donken från ställe till ställe vet jag ju.
    Nu var ju frågan hurvida stora skillnader det verkligen är på flaskcocacola.
    Bara för att etiketten är på ryska och ryskt vatten har används så blir ju läsken inte direkt odricklig för det.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!