Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Mrs Statham skrev 2010-09-04 22:13:19 följande:
    ööööh, för att den är billigare??
    De kan ta lika mycket för en flaska som för en "äkta" cola???
    Annars tvivlar jag att coca cola smakar olika beroende på vilket språk etiketten är på.
    Placebo är mäktiga saker det där...
    Cocacola smakar faktiskt olika beroende på vattnet de blandar ut essensen med. Essensen är alltid likadan men sedan kan ju vattnet smaka olika och beroende på hur mycket vatten de blandar ut essensen med.

Dricker du Cocacola i t.ex USA och från en sk fontän så smakar den lite klor beroende på att deras vatten har mycket klor tillsatt. ISverige så är den ofta mycket utspädd på McDonalds och Burger King och smakar väldigt vattnigt.
  • Virriga Vera
    Mrs Statham skrev 2010-09-04 23:35:57 följande:
    Ja att det är skillnad på tappad cola på donken från ställe till ställe vet jag ju.
    Nu var ju frågan hurvida stora skillnader det verkligen är på flaskcocacola.
    Bara för att etiketten är på ryska och ryskt vatten har används så blir ju läsken inte direkt odricklig för det.
    Odrickbar vet jag inte precis, men det ÄR skillnad i smak mellan olika länderns Cocacola. Nu dricker jag inte Cocacola själv utan håller mig till Pepsi max och i sällsynta fall Cola light.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!