Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • Fidelis ad urnam
    linjes skrev 2010-09-04 18:26:46 följande:
    Japp man får ju oftast pepsi eller nåt annat äckligt

Pepsi hade jag kunnat leva med. Med freeway cola, fy faaaaan vad vidrigt.

25 kr för en typ 5 kronors läsk! (överdrift men inte med mycket)
  • Fidelis ad urnam
    Mrs Statham skrev 2010-09-04 18:41:05 följande:
    Hahahaha
    Det får mig att tänka på studenttiden när en nyöppnad restaurang nära campus skyltade med "ät så mycket du vill för 45kr"
    Vi gick dit och åt så mycket vi orkade och lite till
    och fick en nota för typ 200/pers efteråt
    När vi ifrågasatte notan fick vi som svar "men det är ju bara reeeklamen va"

Det retaurangen var inte öppen speciellt länge Flört
    ha ha ha ha. Seriöst?!
  • Fidelis ad urnam
    Mrs Statham skrev 2010-09-04 19:07:23 följande:
    Ja, helt seriöst!
    Restaurangägaren hade väl antagligen precis lärt sig ordet reklam.
    Innebörden däremot, fail....

Kan ju säga att han bara fick sina 45kr/pers
    Ni betalade väl inte för fusk colan förresten va???
    Tyvärr så betalade vi i förväg,
    Men jag kommer inte ge mig förrän jag får tag på pizzerian i fråga!
  • Fidelis ad urnam
    Trynträ skrev 2010-09-04 21:17:02 följande:
    Freeway cola lighten är godare än coca-colas så jag hade inte klagat. Vet dock inte hur vanliga colan smakar. Själv är jag inte särskilt förtjust i Coca-cola eftersom jag tycker den är för söt. Sodastream cola lighten är godast tycker jag.
    om vi bara ska ta den enkla frågan om kostnad så är det grund till att klaga.
    En 1,5 liters coca cola kostar kanske 12 kr för dem att köpa in (eller 15 om de köper i butik) medan freeway-skiten kostar hälften.
    De tog 25 kronor för flaskan.

Att de sedan skrev coca cola, inte cola utan coca cola (som märket coca cola) och sedan levererade substitutet freeway, som är billigt skit, är inte acceptabelt.

Om jag inte hade gillat smaken på coca cola hade jag tagit en annan form av dryck, men nu ville jag ha coca cola men fick freeway som kommer slängas.
  • Fidelis ad urnam
    jaghopparhögt skrev 2010-09-04 21:47:50 följande:
    Precis som när man beställer en redbull/vodka på krogen och bartendern tar fram en burk Euroshoppar energidryck.
    ha ha, ja precis!
    Om de inte vill använda de dyra märkena så får de väl döpa om skiten till energidryck/vodka
  • Fidelis ad urnam
    Helena o Mattias skrev 2010-09-04 21:56:21 följande:
    Sätt betyg på pizzerian kan man ju göra på pizza.nu där vi brukar beställa. Där vi brukar beställa från så bruka de stå att de ingick dryck när man beställde familjepizza, sen stod de att de fanns coca cola så vi tog de o fick premium cola. Så när vi la betyg så skrev vi att står de coca cola så ska de vara de, då tog de bort att de ingick o man fick betala skillt för drickan 25:- o då är de coca cola o inget annat!
    Så jag tycker du ska klaga, antingen till pizzeian eller pizzaonline så blir de säkert ändring!
    Jag skrev ett mycket negativt omdöme på pizzaonline.
    Maten var ju inte riktigt varm längre, leveransen var 15 min senare än beräknat osv osv.
  • Fidelis ad urnam
    Trevlig eftermiddag skrev 2010-09-04 23:59:57 följande:
    he he jag beställde från pizzaonline en gång, 4 pizzor och 6 st folköl 
    hem kom dom med 4 pizzor och 6 st starköl ??????????????????? 
    Vad sa ni till dem?
    Billiga starköl mao.
  • Fidelis ad urnam
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-05 11:29:51 följande:
    Fast den har ju fått bäst i test i ett blindtest så så äcklig kan den ju inte vara va?

Jag förstår ändå irritationen av att ha fått fel produkt..
    Jag tycker att den smakar skit

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
  • Fidelis ad urnam
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-05 12:03:54 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 11:32:50 följande:
    Jag tycker att den smakar skit

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
    Konsum här tar 22 kr för en 1,5 liters coca cola så att en pizzeria tar 25 tycker inte jag var särkillt dyrt ändå. 33cl-drickorna går ju på 15 eller 17 kr på pizzerian så...

Men visst eftersom det inte är riktig coca cola så hade de ju kunnat sänkt priset på den, det håller jag med om.
    1.5 liters coca cola kostar på willys eller citygross mellan 15-18 kr ungefär.
    Men oavsett så kostar freeway colan mindre och är ett billigt substitut och inte vad jag beställde, men jag fick ändå betala 25 kronor för skiten, vilket jag accepterade då jag trodde jag skulle få det jag beställde.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!