• Anonym

din jävla tomte!

Jag har en dotter på 6 år som jag har hos mig varannan vecka. De resterande veckorna är hon hos sin pappa. Vi har legat i en vårdnadstvist och han har jävlats med mig sen dagen hon föddes. Vi har nämligen aldrig haft ett förhållande.

För ett par månader sen begärde jag ett möte på soc då hon kom till dagis i för kalla, trasiga och/eller för små kläder och oborstat hår. Det var bara en av anledningarna. Soctanterna höll med mig och han lovade att bättra sig.

Nu har hon börjat skolan och första veckan han har henne under hennes skoltid så kommer hon i (jo, just det) FÖR SMÅ KLÄDER, FÖR KALLA KLÄDER, TRASIGA KLÄDER OCH OBORSTAT HÅR. En utav dagarna fick min mamma, som jobbar på skolan, komma och hämta ett par skor som passade vädret.

Kommer socialen att ta det här på allvar? Eller kommer de att tycka att jag överdriver? Jag ska ringa på måndag.

• Svar på tråden din jävla tomte!
  • Anonym

det kanske är svårt för pappan, ta det inte så hårt på honom. Hjälp honom för dotterns skull.. Lämna kläder hon kan ha om du stör dig på att det han har är för litet. Kanske det var lilltjejen själv som valde dessa kläder, kanske ville hon inte att pappan skulle borsta håret??

• kakmamman

jag tror inte att det finns någon männsika som vill lämna iväg sitt barn till skolan eller dagis och se ut som en sådan som bara har för små kläder och risigt hår. så problemet kanske ligger i annat, han kanske inte ser problemet, trots soc-mötet..han kanske försöker, men att det inte riktigt vill sig.

Visst är det förjäkligt, MEN om ingen kan borsta håret som du så kan ingen det ;)

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Claris

men ytterkläder och skor har du väl lämnat barnet i,eller lämnas hon naken?

• Anonym
    Claris skrev 2010-09-04 20:16:29 följande:
    men ytterkläder och skor har du väl lämnat barnet i,eller lämnas hon naken?

Ja, men han byter ut skorna. Om jag skickar henne i gympaskor kan hon komma till skolan i foppatofflor en kall höstdag.

Tilläggas kan att han har begärt och fått halva barnbidraget sen ett år tillbaka

• Anonym
    Anonym skrev 2010-09-04 20:24:02 följande:

Ja, men han byter ut skorna. Om jag skickar henne i gympaskor kan hon komma till skolan i foppatofflor en kall höstdag.

Tilläggas kan att han har begärt och fått halva barnbidraget sen ett år tillbaka

du har inte funderat på om det kanske kan vara så att hon inte lyssnar på sin pappa? att hon inte alls vill göra som han säger...
  • thissan

Jag har mest en åsikt och inte så mycket att tillägga annat än att det enda du kan göra är att försöka få till ett samarbetssamtal igen om han inte bättrar sig.

Men jag tycker att det är lustigt att, så fort sådana här frågor dyker upp så är ofta svaren som nu; "det kanske är svårt för pappan" "Han kanske är ovan, han vet inte..." osv.
    Samtidigt hävdar samma gäng att pappor är lika kapabla föräldrar som mammor, de är lika bra på att ta hand om barn bla bla. Hur ska ni ha det undrar jag!?
    Jag håller med om att pappor visst kan vara lika bra föräldrar, OM de är intresserade, vilket tyvärr väldigt många pappor (bevisligen) inte är. Så sluta ha sådan jävla förståelse för odugliga och efterblivna (vilket de måste vara om det är som ni säger att de inte själva förstår att sätta på sitt barn hela, rena och varma kläder när det är kallt ute) pappor på bekostnad av dessa stackars barn som är helt i deras våld!
    Mammor är också nya föräldrar i början, men det är väl bara en självklarhet att vi ska fixa och klara allt utan problem? Denna underbara jämlikhet till trots.

Förlåt Ts, om jag tog upp plats, men ibland kräks jag på folk.

• thissan
    Anonym skrev 2010-09-04 20:33:17 följande:
    du har inte funderat på om det kanske kan vara så att hon inte lyssnar på sin pappa? att hon inte alls vill göra som han säger...
    Ja, stackars pappa som inte har något att sätta emot denna envåldshärskare till 6-åring. Bara tanken på vad hon skulle kunna göra mot honom ger mig rysningar...
    Lägg av!
  • Anonym
    thissan skrev 2010-09-04 20:37:31 följande:
    Ja, stackars pappa som inte har något att sätta emot denna envåldshärskare till 6-åring. Bara tanken på vad hon skulle kunna göra mot honom ger mig rysningar...
    Lägg av!
    nej då, det var inte så jag menade..men hemma hos mamma kanske det ärlättare att få den fina flätan man vill ha!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-09-04 20:44:20 följande:
    nej då, det var inte så jag menade..men hemma hos mamma kanske det ärlättare att få den fina flätan man vill ha!
    Jag begär inte att han ska frisera henne, jag begär att han borstar håret på henne eller åtminstone ber henne göra det. Det är ett rent helvete att få ut tovarna när hon kommer till mig
  • lightfish

Så där höll pappan på till min systerson vilket resulterade i att min systerson blev ordentligt retad för att han luktade illa, hade fula/trasiga kläder och att de var för små! Jag tycker det är under all kritik att man som förälder inte tar sitt ansvar och ser till att barnet kommer hel, ren och i rätt kläder för vädret till skolan/fritidsaktivitet. Sen om det är en mamma eller pappa är ganska oväsentligt.

DÄREMOT anser jag att det finns någon slags ursäkt så fort man är pappa och inte fixar att få på ungen rena kläder, bada dem eller annat. Jag menar herregud, varför ska de positivt särbehandlas? Många män skulle skämmas ihjäl om de visste att det fanns andra män som inte kan ge sitt barn något av det mest basala i omvårdnad!

Svar på tråden din jävla tomte!