Anonym skrev 2010-09-05 06:38:22 följande:
Ja du låter onekligen lite som de benämningar du radar upp.
Tänk om en man skulle skriva så om kvinnor som du gör "Bunta ihop och slå ihjäl dem".
Skulle det vara lustigt tycker du?
Faktum är, även om dina personliga erfarenheter kanske är annorlunda, att den absoluta majoriteten av både män och kvinnor bryr sig om sina barn och vill deras bästa.
Mäns ansvar har det forskats om. Jag baserar mina påståenden på den forskning som gjorts. Må vara obekväm för vissa som inte tål sanningar, men tyvärr är det så illa bevänt med jämställdheten i dagens samhälle: den finns helt enkelt inte.
Värdlsetta på pappret - världssämst i praktiken.
Syrran som är bosatt i USA, trodde inte sina ögon och öron vid sitt senaste besök. Den jämställdhet hon trodde vi var värdsbäst på, finns i praktiken inte. Och det var hennes helt egen iakttagelse och ingenting jag förde på tal.
Som en jämförelse har man inte så välskriven jämställdhetslag i USA, men verkligheten är många gånger mer jämställd än i Sverige. Folk hjälper varandra och tar gemensamt ansvar för barn och hem där borta.
Trist att vissa inte att höra sanningar om alla miljontals mulliga mansgrisar utan att gå till attack. En del hittar helt enkelt inte till den våglängden.
Män uttrycker sig inte om kvinnor så som jag gör när det gäller odugliga män. Det är könssvordomar och misshandel av olika slag som de ägnar sig åt. Tycker du att det är mer okej att använda h _ ra, fi _ _ a, sl_ _a, dumhuvud, odugling - än att säga rakt ut att de är skitstövlar, att man inte vill ha med dem att göra och köra dem på porten?
I skitstövel finns en stor portion pondus, en pondus som ska ses i relation till könssvordomarna om kvinnor och den billighet, dumhetsvärde och nedtryckande lortighetsvärde de representerar. Inte ens i svordomarna är vi jämställda!
Så nog tycker jag att män kan få en liten släng av en rak käftsmäll, med tanke på vad tjejer och kvinnor får höra från män dagligen. Det är inte ens något att uppröras över.