• Anonym (jobbigt)

Starkare medicin mot Hemorrojder?!

Jag födde barn för ca 8 mån sedan och fick efter förlossningen hemorrojder. Jag har provat alla möjliga receptfria grejer från apoteket och dom funkade så länge jag använde dom, men nu hjälper det ej!
    Jag har inga yttre hemorrojder utan jag antar att de sitter på insidan eftersom det blöder och gör ont när jag gör nummer 2, annars känner jag inte av det.

Finns det någon starkare medicin mot hemorrojder som man kan få recept på från läkare?
    Eller måste man operera bort dom? eller vad man nu gör?

Vill verkligen inte gå till läkaren och visa rumpan!!

Tacksam för alla tips!!!

• Svar på tråden Starkare medicin mot Hemorrojder?!
  • Anonym

Jag behövde aldrig visa rumpan hos läkaren när jag fick recept, han skrev ut dem baserat på vad jag förklarat. Du kanske kan säga att du inte är riktigt bekväm med det så kanske ni bara kan muntligt komma fram till något?

• Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2010-09-05 09:19:48 följande:
    Jag behövde aldrig visa rumpan hos läkaren när jag fick recept, han skrev ut dem baserat på vad jag förklarat. Du kanske kan säga att du inte är riktigt bekväm med det så kanske ni bara kan muntligt komma fram till något?
    Ok, försvann dina efter den medicin du fick?
  • Anonym

Det var lite "lustigt" för medicinen dämpade mest bara smärtan när  man gjorde nr2, vilket ju var skönt, jag hade en ytlig hemorrojd och den gick ner i svullnad med, men när jag slutade medicinera blev den nästan värre och tillslut försvann den av sig självt. Men jag fick ett recept utskrivet på flera omgångar, så jag tror man får kämpa lite med det där. Hoppas att du kan få rätt hjälp!

• Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2010-09-05 09:24:56 följande:
    Det var lite "lustigt" för medicinen dämpade mest bara smärtan när  man gjorde nr2, vilket ju var skönt, jag hade en ytlig hemorrojd och den gick ner i svullnad med, men när jag slutade medicinera blev den nästan värre och tillslut försvann den av sig självt. Men jag fick ett recept utskrivet på flera omgångar, så jag tror man får kämpa lite med det där. Hoppas att du kan få rätt hjälp!
    Okej! Jag får nog ringa upp till vårdcentralen på måndag!
    Hoppas jag får något utan att visa..
Svar på tråden Starkare medicin mot Hemorrojder?!