• vårmamma2011

BF Mars/April, Östersund med omnejd.

Jag har inte hittat nån sån här tråd så jag startar en Hoppas det finns några blivande mammor i och omkring Östersund som vill följas åt under graviditeten.

Jag är 26 år, min sambo är 28 och vi väntar vårt första barn, BF 31/3 2011 om allt går vägen. Det känns helt overkligt! Jag tror inte jag riktigt har fattat det än. Har mått väldigt illa hittills, men jag hoppas det går över snart.

Välkomna in i tråden!

• Svar på tråden BF Mars/April, Östersund med omnejd.
  • Milliemu

Hej,
    jag jionar här då jag känner mig träffad. Glad Bor i Östersund och väntar första barnet i mars 2011. BF 12 mars om allt går som det ska, så jag är nu i v 14 (13 +2).

Jag håller med om att det känns overkligt och jag har heller inte fattat det riktigt än. Jag har haft turen att inte må illa. Hoppas verkligen ditt illamående går över snart! Jag tycker jag nästan inte har några gravidsymptom alls, det kanske är därför det känns overkligt...

• Milliemu

Ja, det är första barnet. Nu väntar jag på att få tid för ultraljud så vi får se vad det är för filur där inne! Glad

Bor ni i Östersund eller utanför?

• vårmamma2011

Spännande... jag önskar att tiden fram till ultraljudet går fort. Jag tror att det känns mer verkligt då, och förhoppningsvis får man se att det verkar ok där inne i magen.

Ja, vi bor också i Östersund.

• Jamtstårsan

Hejhej! Jag bor också i Östersund. BF 25 mars och har varit på inskrivningssamtal på Z-gränd, ser fram emot ultraljud vecka 18 vilket inte är förrän i mitten på oktober. Känns som att det känns mer "på riktigt" då. Har hittills mått jättebra hela tiden och känner liksom ingenting.  Första barnet, allt är nytt och inser att allt runt graviditet är en riktig djungel!!

• Milliemu

Välkommen! Glad
    Jag går också på Z-gränd och är helnöjd med min barnmorska så med henne känner jag mig trygg. Glad Tycker att tiden går väldigt, väldigt långsamt just nu i väntan på ultraljudet (vilket blir i början på oktober hoppas jag).

Har också mått oförskämt bra hela tiden och känner inte heller så jättemycket... Men jag är glad att jag klarat mig från illamående.
    Håller med om att det är en djungel med allt runt graviditet. Mycket att tänka på och ta reda på!

• Milliemu

Vad spännande! Ja, det kan kanske bli så att vi hamnar i samma grupp, det är väl inte helt osannolikt Glad'

Hur mår ni då? Jag känner inte av speciellt mycket... så ibland blir jag nojig och tror att det inte är nån därinne. Väntar fortfarande på tid för ultraljudet.

• vårmamma2011

Jag känner likadant, är det verkligen en liten minibebis där inne? Men eftersom jag fortfarande mår illa och kräks varje dag så blir jag påmind. Tycker även att jag fått en liten bula långt ner på magen.
    Jag har inte heller fått nån kallelse till UL än...önskar att den simper ner i brevinkastet snart så man har ett datum att se fram emot.

• Lullet

Hej. Vill gärna vara med jag också. 27 år gammal och väntar mitt första barn. Beräknad till 3mars. Trist att tiden går så långsamt fast nu känns det mer verkligt mest för att byxorna inte går att knäppa längre :)

Svar på tråden BF Mars/April, Östersund med omnejd.