Hur får ni dagarna att gå?
Känner igen mig i lite av det du beskriver!
Min dotter HATADE att ligga i sin vagn som nyfödd. Så vid 3,5 månad bytte vi från liggdelen till sittdelen men la in åkpåse som gjorde den mysig. Oj vilken skillnad! Plötsligt kunde hon titta ut! Visst att hon hade stunder som var PEST men så fort hon var stor nog att sitta framåt löste det sig. Plötsligt kunde man ta sig ut på promenader när hon var vaken! Vad har ni för vagn? Använder ligg- eller sittdel?
Angående sömnen dagtid. Dottern sov endast 30 minuter åt gången. Skitjobbigt. Jag kunde aldrig sova dagtid för jag hann aldrig somna till under de 30 minutrarna. Hon tog 4x30 minuter dagtid fram tills hon var runt 9 månader nånting. Jag provad ALLT: sova med henne, sova på soffan, sova i vagn utomhus, sova under promenad, sova med radio på, sova i egen säng, sova i bärsele etc etc. Inget fungerade. Hon vaknade efter exakt 30 minuter. Och så är det med vissa barn, pigga och aktiva barn sover lite. Det var inte förrän hon närmade sig 12 månader som hon kunde dra till med 60 minuter. Tyvärr.... Dock kunde jag ibland om jag var snabb nog söva om henne när hon vaknade efter 30 min. Men då gäller det att vara ultrasnabb när hon precis börjar röra på sig i sömnen. Då fick jag snabbt ta upp henne i famnen och vagga henne till sömns.