Hur får ni dagarna att gå?
Min son är nu 6 månader och det är först nu jag ärligt kan säga att dagarna är ROLIGA.
Och det sa en kollega till mig också, hon har två barn och tyckte inte heller att det var kul att vara hemma förrän de blev runt halvåret.
Det har precis hänt en massa med lillkillen, han är nyfiken på allt och skrattar åt det mesta. Så vi kan bara gå runt i huset och titta på saker. Hans favoriter är värmepumpen (det lyser grönt från den), hans bokstäver på hans dörr som bildar hans namn, vårt väggord i hallen och att få stänga igen skåpdörren i tvättstugan där hans blöjor förvaras. Inga avancerade grejer alltså.
Och ska vi iväg någonstans är han lika nyfiken över att jag sminkar mig som att sättas i bilen och kika på träden eller andra bilar. Och just sittdelen i vagnen är en höjdare, vi bytte när han var 4,5 månad.
Innan denna underbara tid har han aldrig velat ligga själv på golvet, i soffan, i sängen. De första två månaderna sov han endast i famnen på någon av oss, vaknade om vi lade ner honom. Låg endast korta stunder i babysittern innan det blev tråkigt.
Det jag vill säga är att det vänder! Det blir roligare helt enkelt. Jag sa till min man för någon månad sen att jag också ville gå till jobbet och bara komma hem och leka lite (lika frustrerad som du är nu). Men nu myser vi i sängen när maken åker på morgonen och gosar en stund innan det är dags att gå upp. Är inte ett dugg avundsjuk på min man nu, han missar ju en massa kul bus!