Låta mannen åka utomlands med kompisar?
Om din man eller sambo skulle fråga dig om det vore okej om han åkte till Grekland en vecka med sina kompisar, hade du tyckt det vore okej? Hade du accepterat det?
Om din man eller sambo skulle fråga dig om det vore okej om han åkte till Grekland en vecka med sina kompisar, hade du tyckt det vore okej? Hade du accepterat det?
Jag hade låtit sambon åka.
Klart jag hade låtit honom.
Men jag hade tyckt att det var skumt att han ville åka på sån semester utan mig.
Men om du själv aldrig har varit i Grekland och ni har barn tillsammans hade du tyckt det vore okej ändå?
Självklart... Hans killkompisar har planerat i flera år att dra iväg men hittills har de inte kommit iväg..
Exakt så tycker jag med.
Det handlar ju inte om en weekend till Danmark eller så. Det hade jag tyckt vore helt okej, men nu handlar det om att åka på semester till Grekland med kompisarna. Något som jag tycker man gör med sin familj eller är jag konstig som tycker så?
Min man åker med ett killgäng ungefär vartannat år. De besöker ofta någon sorstad som Prag eller Munchen. Jag tycker det är en trevlig tradition de har, och de har verkligen roligt.
Känns helt OK att han åker, jag unnar honom det och är inte orolig. Men det är okså en ekonomisk fråga. Nu har vi råd och då är det bara roligt att han åker. Vi kan göra något en annan vecka.
Skulle hans resor däremot bli till bekostnad på våra gemensamma semestrar, så skulle det inte alls kännas lika bra.
Man har väl ett eget liv också? Man är väl inte bara partner/förälder?
Min man åker till sitt hemland UTAN mig 4-6 veckor om året, jag gnäller inte.
Min man och hans kompisar vill åka iväg på en "sista" resa... Nu kommer det nog inte bli utomlands utan nu fokuserar de på en golfvecka eller något liknande.. men jag tycker inte att det är nå konstigt egentligen. de hade ju ett eget liv innan kvinnorna kom in i bilden... en resa tycker jag inte är så konstigt, men om de skulle dra iväg varje år skulle jag börja undra litegrann kanske.
Varför skulle han inte få göra det? Min sambo blev bjuden av sina vänner till Krakow en långhelg i vintras (han fyllde 30 år) och självklart "fick" han åka. Om du tycker att ni ska göra nåt ihop kan ni väl göra det också eller om du vill åka med dina vänner så ska du ju "få" det också. Om det är Grekland eller Danmark ser jag ingen skillnad på. Så länge ni kan göra nåt ihop nån annan gång och samma sak gäller för dig så att det inte blir att han alltid får åka iväg och du vara hemma ensam med barnen. Man behöver lite tid från varann ibland, det är bara nyttigt i ett sunt förhållande.
Min man har precis kommit hem från en veckas semester i Frankrike, Normandie. Han har delat detta intresse för alla krig med sina vänner. Klart jag unnar honom det. Vi har tre barn ihop.
Okej. Men inte om det går ut över gemensam ekonomi eller gemensam semester (t ex att han gör av med semesterdagar som minskar vår gemensamma semester eller att han vill åka ISTÄLLET för att åka med familjen)
Vi gjorde så förra sommaren :) jag tog igen mig på Cypern en vecka och sambon tog en vecka efter mig i Grekland :) toppen!!!
Klart jag hade men då ska det inte vara några problem för mig heller att få åka med mina vänner.
Saken är den att det tar ett tag för oss att samla ihop pengar till en resa utomlands och han vet att jag väldigt gärna skulle vilja åka till Grekland nån gång för jag har aldrig varit där, men istället nämner han att han ska åka dit med kompisarna. Det är inget de har planerat tidigare innan jag fanns i bilden. Det är nåt de har kommit på nu. Jag själv skulle aldrig åka på semester med kompisarna och lämna familjen hemma.
Svarar som en annan i tråden; det är helt ok om det är samma regler för mej om jag vill dra med mina kompisar någonstans.
Min sambo åker ofta på småresor (upp till en vecka) med sina kompisar, har aldrig varit några problem.
Jag är en sån som helst är hemma, han är tvärtom.
Tycker oftast det är superhärligt att han åker så jag kan vara ensam.
Hahaha, låter som vi ogillar varandras sällskap, men - vi är bara fundamentalt olika.
Han är rastlös, jag kan sitta och titta in i väggen en vecka i sträck.
Vi har inga småbarn kanske ska tilläggas. Då kan jag tänka mej att jag inte varit så cool med att han åkte iväg mer än några dagar i taget, några gånger om året.