Inlägg från: tinakk |Visa alla inlägg
  • tinakk

Varför biter katten mig?

Har en katt som är världens snällaste. Han är väldigt social och älskar att mysa. Sover gärna med mig i sängen vilket han får. Men han biter mig!
    Han kan komma och vilja gosa och biter mig då samtidigt som vi gosar i handen eller armen. Jag blåser på honom för att han ska förstå att det är fel men det hjälper inte. Han tar även tag med båda tassarna runt min hand och  drar min hand till sig för att bita. Ibland biter han hårt. På morgonen biter han mig, då leker han. Jag försöker visa att det inte heller är ok, men de hjälper inte. Min kille leker ibland med handen med katten. Har sagt åt honom att detta inte är ok eftersom katten då tror de är ok att bita, men de struntar han i.
    Varför biter han mig? Vad ska jag göra för att få bort detta? 

• Svar på tråden Varför biter katten mig?
  • tinakk

kenneth : tack för svar!  ja vet att katten bits när den fått nog, även att den slår med svansen och tror öronen far bakåt en aning med då.
    Men min katt biter ju mig i början oxå när vi gosar, inte bara när han fått nog. Tror det är mer som dath skriver att det kan vara tillgivenhet. Men han biter Bara mig inte min sambo eller någon annan. Och jag vill få honom att sluta för ibland gör det faktiskt ont. Vill helst inte höja på rösten då han är känslig och blir rädd då, därför jag blåser på honom men det funkar ju inte... något tips? :)

• tinakk

Dath: tack för svar! Får väl  se de som att vi gosar då :) e bara irriterande för de blir hårt ibland och jag har funderat på om han inte respekterar mig. Min sambo bet han någon gång men han tog tag i katten hårt i nackskinnet och nu gör han inte så mer på honom. Men men, min lilla sötkisse

Svar på tråden Varför biter katten mig?