Inlägg från: rasajj |Visa alla inlägg
  • rasajj

Varför biter katten mig?

siiina skrev 2010-09-05 20:19:15 följande:
    kenneth : tack för svar!  ja vet att katten bits när den fått nog, även att den slår med svansen och tror öronen far bakåt en aning med då.
    Men min katt biter ju mig i början oxå när vi gosar, inte bara när han fått nog. Tror det är mer som dath skriver att det kan vara tillgivenhet. Men han biter Bara mig inte min sambo eller någon annan. Och jag vill få honom att sluta för ibland gör det faktiskt ont. Vill helst inte höja på rösten då han är känslig och blir rädd då, därför jag blåser på honom men det funkar ju inte... något tips? :)
    nar katten biter, stoppa da ett 'gosedjur' mellan dig och tanderna. nagot som h*n far bita pa, medan du drar undan din hand. Visa att det inte ar ok att bita din hand, men att ett stoppat gosedjur gar bra!

Det handlar lite om traning, att visa katten vad som ar ok och vad som inte ar ok. Biter katten dig anda, sa ga helt enkelt undan eller mota undan katten och visa pa sa satt att du inte tycker om det.

Precis som Gbg j sager sa kan det har handa hos katter som tagits for tidigt fran mamman, eller helt enkelt inte 'uppfostrats' av en annan tam katt.
    The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
Svar på tråden Varför biter katten mig?